استاندارایلام درنشست ستادانتخابات استان ایلام
شکلات زیرساختی در شهرستان ها و روستاهای استان که فاقد شبکه فیبر نوری، نقاط کور آنتن دهی و عدم امکان استفاده از تجهیزات مناسب برای برگزاری انتخابات آنلاین هستند، باید در اولویت قرار گرفته و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.
کد خبر: ۶۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 22 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: مشکلات زیرساختی در شهرستان ها و روستاهای استان که فاقد شبکه فیبر نوری، نقاط کور آنتن دهی و عدم امکان استفاده از تجهیزات مناسب برای برگزاری انتخابات آنلاین هستند، باید در اولویت قرار گرفته و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی افزود: برگزاری الکترونیکی انتخابات در شرایط کنونی تنها در کلان شهرها صورت می گیرد چرا که در سایر نقاط دولت با مشکلات زیرساختی روبرو است.

مروارید به مشکلات زیرساختی برخی از شهرستان ها اشاره کرد و یادآور شد: ادارات ثبت احوال تاکنون به شبکه فیبر نوری متصل نشده اند که تلاش داریم در شورای برنامه ریزی استان اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن را تامین کنیم.

استاندار ایلام خواستار رفع مشکل ارتباطی و رفع نقاط کور آنتن دهی در شهرستان ها و بخش های استان شد و گفت: مردم منطقه ماژین همواره از مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه ابراز نارضایتی می کنند که باید هر چه سریعتر راهکارهای لازم برای این مشکل اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: شبکه مخابراتی شهرستان آبدانان پس از زمین لرزه های متعدد سال گذشته دچار خسارت شده و هم اکنون با معضل نقاط کور در این منطقه نیز روبرو هستیم که امیدواریم با مساعدت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتبار مورد نیاز برای تجهیز امکانات زیرساختی در این منطقه فراهم شود.

مروارید با اشاره به زیان ده بودن شرکت مخابرات در استان تاکید کرد: مدیران شرکت مخابرات و زیرساخت استان باید تلاش کنند با همکاری وزارتخانه مربوطه و شرکت مخابرات ایران نسبت به استفاده از ظرفیت استان های سود ده زمینه خدمات رسانی به تمامی مناطق کشور را بطور یکسان فراهم آورند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در ادامه این نشست گفت: ایلام قطعا یکی از استان های آماده کشور با امکانات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و حداکثری است.

حسین کلانتری افزود: انتخابات یک فرآیند 26 مرحله ای است که تلاش داریم امسال بطور کامل و آنلاین برگزار شود.

وی ادامه داد: آمادگی برای برگزاری انتخابات در استان در سه بخش قابل ذکر است، قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات، که در واقع ما در این مقطع زمانی مانور قبل از انتخابات را به نمایش می گذاریم که فراهم نمودن زیر ساخت ها و تجهیزات سخت افزاری برای اجرای انتخابات است.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام تاکید کرد: برای برگزاری انتخابات باشکوه، حماسی با مشارکت حداکثری مردم و با شفافیت، تمام تدابیر و تمهیدات لازم اتخاذ شده تا آنچه که خواست مردم است، اتفاق بیفتد.

کلانتری با بیان اینکه بررسی مشکلات ارتباطی و زیرساختی استان و رفع مشکل آنتن دهی و آنلاین نمودن همه حوزه های انتخابیه در استان در دست اقدام است، گفت: کارگروهی با شرکت مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات و دبیر ستاد انتخابات استان تشکیل شده و با حضور در فرمانداری ها تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهرستان ها، بخش ها و مناطق روستایی را رصد کرده و با بررسی کارشناسی در جلسه آینده در قالب یک گزارش به ستاد انتخابات استان ارایه نمایند تا تصمیم گیری لازم برای رفع موانع موجود در این خصوص انجام شود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اسفند ماه امسال بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار