استاندارایلام
استاندار ایلام بر لزوم توجه مسئولان به پیشرفت در حوزه‌های نرم افزاری تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 25 July 2015

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید صبح امروز در کارگاه آموزشی اساتید بسیجی در استان ایلام اظهار داشت: در قرآن مجید موضوعات و مفاهیم زیادی وجود دارد که باید عمیق‌تر وارد درک این مفاهیم شویم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: به عنوان مثال صحبت کردن حضرت سلیمان با حیوانات و ... یکی از موضوعاتی است که در قرآن به آن اشاره شده است و در آن به صراحت ذکر شده اگر انسان بتواند از محدودیت‌های زمان و مکان عبور کند وارد آسمان شده و بر همه چیز مسلط می‌شود و در واقع پیشرفت می‌کند.

وی ادامه داد: با تعبیر و تحلیل این گفته‌های قرآن می‌توان به درستی دریافت که باید با توافق بر موضوعات مختلف و افزایش علم و دانش در مسیر تعالی بشریت گام برداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در کشور شاهد تحولات چشمگیری در همه بخش‌ها هستیم، اضافه کرد: در حوزه‌های سخت افزاری کشور فعالیت‌‌های مناسبی صورت گرفته که باید در حوزه نرم افزاری نیز تلاش ویژه‌ای صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: آمریکا و غرب با استفاده از سهمیه و بورسیه بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف را جذب کرده تا در کشورهای غربی آموزش دیده و با فرهنگ غرب آشنا شده و در بازگشت به کشورشان آن فرهنگ را ترویج کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با پیشرفت‌های رسانه‌ای و تکنولوژی این مهم شکل دیگری به خود گرفته و با استفاده از نرم‌افزارها فرهنگ غرب در اختیار همگان قرار دارد و در اینجا وظیفه مسئولان امر سنگین‌تر شده که باید در مقابل این تهاجم چاره‌جویی کنند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر با ورود جوانان به فضای اینترنت امکان دسترسی به انواع اطلاعات و آمارها وجود دارد که کشورهای غربی با برنامه وارد این فضا شده و در کمتر از چند ثانیه برای جوانان ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

مروارید تصریح کرد: اینترنت تنها یک شاهراه اطلاعاتی نبوده بلکه یک ابزار دو طرفه بوده و هرکس به این ابزار دسترسی داشته باشد می‌تواند به راحتی به اهداف خود دست یابد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار