کد خبر: ۱۱۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 22 October 2015
مدیر کل بهزیستی ایلام از آغاز اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح انجام این مشاوره قبل از ازدواج اجباری می شود.
شهریار مهردادی در حاشیه آغاز این طرح در مرکز مشاوره و ازدواج ایلام به خبرنگار ایرنا توضیح داد: این طرح نیمه دوم امسال در کشور آغاز و بصورت پایلوت در مرکز استان به مدت شش ماه اجرا می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح انجام مشاوره ژنتیک برای دخترها و پسرها قبل از ازدواج اجباری و تمامی هزینه های انجام مشاوره و آزمایشگاه در این طرح برای این افراد بصورت رایگان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه 2تا پنج درصد کودکان متولد شده در کشور دچار اختلالات ژنتیکی هستند بیان کرد: در صورت انجام مشاوره ژنتیک این اختلات قابل پیشگیری خواهند بود.
وی بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک را قبل از ازدواج اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از بروز و رشد معلولیت در جامعه و افزایش آگاهی و اطلاعات مردم اجرا می شود.
مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک میلیارد و 160میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و هشت کارشناس ژنتیک و پیراپزشک آموزشهای لازم را کسب کرده بیان کرد: گروه های پر خطر شناسایی شده در این طرح برای انجام آزمایش های ژنتیک تخصصی تر به مرکز مشاوره ژنتیک اداره کل بهزیستی استان ارجاع می شوند.
وی گفت: طرح مشاوره ژنتیک ویژه زوج های جوان در مرکز مشاوره و ازدواج واقع در خیابان جمهوری اسلامی اجرا و بصورت رایگان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار