فرماندار سیروان:
فرماندار سیروان گفت: به منظور ارتقای زیرساخت های روستاها، ۶۰ میلیارد ریال برای روستاهای قاضی‌خان سفلی و علیا و ۳۰ میلیارد ریال هم برای روستای چم‌جنگل هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ 15 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدباقر شریفی فرماندار سیروان در حاشیه بازدید مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از برخی از روستاهای این شهرستان، گفت: بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای روستاهای قاضی‌خان سفلی و علیا و چم‌جنگل هزینه می‌شود، از این مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای روستاهای قاضی‌خان سفلی و علیا و ۳۰ میلیارد ریال برای آسفالت روستای چم‌جنگل هزینه می‌شود.
 
وی افزود: برای ایجاد زیرساخت‌ها و زیباسازی مبلمان روستایی بیش از ۸ هزار مترمربع در روستاهای قاضی‌خان سفلی و علیا و ۵ هزار مترمربع در روستای چم‌جنگل در تابستان امسال آسفالت و طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
 
فرماندار سیروان، ادامه داد: به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برنامه‌های قابل قبولی در سطح روستاها بخصوص مناطق کمتر توسعه یافته در حال اجراست.
 
شریفی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی دارد، خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته تعدادی از روستاهای شهرستان از طرح هادی برخوردار شدند و امسال این موضوع نیز استمرار دارد.
 
وی تصریح کرد: زیباسازی مبلمان و ایجاد زیرساخت‌ها در سطح روستاهای شهرستان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و مهاجرت معکوس به مناطق روستایی می‌شود.
 
فرماندار سیروان با بیان اینکه بازدید از مناطق روستایی به منظور رفع مشکلات و توزیع عدالت اعتبارات است، اظهار داشت: در طول سال گذشته تاکنون از بیش ۵۷ روستا بازدید میدانی انجام شده، مشکلات شناسایی و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مطرح و پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در سطح مناطق روستایی این شهرستان شناسایی شده و تلاش می شود که در کمترین زمان ممکن انجام شوند، اضافه کرد: مسئولان شهرستان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی بکار خواهند گرفت و به ترتیب اولویت اجرایی می‌شوند.

شریفی یادآور شد: طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با هدف ارتقا بهداشت محیط عمومی هدایت آب‌های سطحی، ارتقای کیفیت محیط زندگی و ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستا‌ها انجام می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار