معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی؛
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت : در هفته جهاد کشاورزی در استان ایلام ۴۳ پروژه با اعتباری بیش از ۷۴۰میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶ 12 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ صفدر نیازی شهرکی  در بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ "برتش" در دهلران بیان داشت : هزار و ۴۳۷ پروژه در نقاط مختلف کشور همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شود که  یکهزار و ۳۱۰ پروژه از این تعداد معادل ۵۴ درصد مجموع این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک به بهره‌برداری می‌رسند.

نوی اظهار داشت :  پروژه پروژه ایستگاه پمپاژ "برتش نزدیک به ۱۸ سال پیش شروع شده و مدت‌ها نیز بلاتکلیف مانده بود اما در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ استان شد، این طرح موانع مختلفی داشت که در این دولت تلاش شد با رفع موانع، احیا شود.

نیازی شهرکی ادامه داد : ۷۱۰میلیارد ریال از این میزان در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شد که موجب تسهیل در روند عملیات اجرایی فاز اول آن و بهره برداری از این فاز در آینده نزدیک شده است.

وی ادامه داد :  پروژه  سامانه گرمسیری شامل۲۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی است که اعتبار آن با نگاه مساعد مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شده است.

شهرکی  به طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اشاره و مطرح کرد : سامانه گرمسیری هم جزئی از این پروژه شبکه آبیاری غرب و شمال غرب است و ما متعهد هستیم به محض اینکه وزارت نیرو پروژه را تامین آب کند، ۲ ماه بعد پروژه را به کشاورزان برای استفاده از شبکه آبیاری تحویل دهیم./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار