مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ هزار کتاب در اختیار اعضا قرار دارد گفت: ۳۷ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵ 12 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بیان داشت: بیش از ۳۷ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بیش از ۷۲۰ هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی در اختیار اعضا قرار دارد.
 
وی افزود: ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی مشغول ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان هستند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: اهدای کتاب یک سنت حسنه و رفتار پسندیده و ارزشمند فرهنگی است و موجب تقویت دانش و رفتار فردی و اجتماعی در خوانندگان می‌شود.
 
وی افزود: خواندن کتاب تمرکز، حافظه و مهارت‌های ارتباطی را تقویت می‌کند و موجب کاهش استرس و فشار روانی می‌شود، که راستای تقویت و غنی‌سازی منابع کتابخانه عمومی، ۲۵۰ جلد کتاب توسط علیرضا ابدال‌بیگی خیر نیک‌اندیش به کتابخانه عمومی دره‌شهر اهدا شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، ادامه داد: خواندن روزانه کتاب، سلامت روح و روان را تقویت می‌کند و موجب لذت و سرگرمی در خواننده می‌شود.
 
حیدری با اشاره به تقویت مهارت‌های اجتماعی با استفاده از کتاب و مطالعه، خاطرنشان کرد: خواندن کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعیش تقویت شود و بتواند ارتباط خوب و تعاملی مناسب با سایر افراد برقرار کند.
 
وی با اشاره به ضرورت توسعه و تقویت فرهنگ اهدای کتاب در جامعه اظهار داشت: اهدای کتاب می‌تواند به فرهنگی عمومی و غالب تبدیل شود و با مشارکت عمومی در اجرای این طرح می توان شاهد پویایی و رونق آن در جامعه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، تصریح کرد: در اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان از اهدا و دریافت کتاب‌های مختلف استقبال می‌کنیم و کتاب‌های دریافتی بعد از بررسی و محتوایی و فنی توسط کارشناسان خبره در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار