مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از تایید مرگ 12 ایرانی و مجروح شدن 24 تن (تا لحظه مخابره این خبر) در حادثه امروز رمی جمرات در مکه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 24 September 2015
تلفات ازدحام و فشار جمعیت در مراسم حج به 350 نفر کشته و 1500 زخمی افزایش یافت. 
این حادثه امروز پنجشنبه به دلیل ازدحام و فشار جمعیت درمراسم رمی جمرات در منطقه منی روی داد. 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از تایید مرگ 12 ایرانی و مجروح شدن 24 تن (تا لحظه مخابره این خبر) در حادثه امروز رمی جمرات در مکه خبر داد.

مهندس وحید رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آمار تقریبی فوتی‌ها و مجروحان این حادثه تا یک ساعت آینده اعلام می‌شود. اما با توجه به وسعت حادثه امروز در مکه، این آمار نیز قطعی نخواهد بود و تخمینی است.

رحمتی علت این حادثه را ازدحام و فشار جمعیت در رمی جمرات عنوان کرد.
 
امروز عید قربان است و حدود 2 میلیون نفر از حجاج در عربستان سعودی آخرین مراحل مراسم حج را انجام می دهند.

چند هفته قبل از این هم در حادثه سقوط جرثقيل در مسجد الحرام در شهر مکه و در نزدیکی کعبه منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر شد که 11 نفر آنها شهروند ایرانی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت: فاجعه‌ رمی جمرات، ناشی از سوءمدیریت عربستان است

رئیس سازمان حج و زیارت ایران گفت: متأسفانه در روز عید قربان که خبر حاجی شدن زائران را باید به مردم کشورمان بدهیم، شاهد فاجعه‌ای بودیم که ناشی از سوءمدیریت دولت عربستان و عوامل امنیتی آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی اظهار کرد: در اولین روز از برگزاری مراسم رمی جمرات که زائران از تمام کشورها به سوی محل برگزاری مناسک می‌روند، امروز در ساعت 9 صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم.

وی افزود: آمار کشته‌ها و زخمی‌ها همچنان رو به افزایش است، اما با توجه به اینکه این اتفاق در سه نقطه افتاده، تاکنون بیش از 350 نفر از زائران کشورهای مختلف کشته شده و آمار مجروحان نیز بیش از 1500 نفر است که البته این آمارها همچنان افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد، بعثه مقام معظم رهبری به همراه مرکز پزشکی حج و زیارت برای امدادرسانی به زائران ایرانی در حال تلاش هستند، اما امکان تردد حتی برای آمبولانس‌ها در رمی جمرات وجود ندارد که این نشان می‌دهد عربستان خود را برای چنین اتفاقی آماده نکرده است.

وی با تائید اینکه تعدادی از زائرین ایرانی نیز در این حادثه جان باخته‌اند، اعلام کرد آخرین اخبار در این رابطه به زودی اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار