معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام:
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: ۲ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرستان های ایوان و چوار به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 29 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ شیرزادی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام، بیان داشت: همزمان با روز تکریم مردم با ارائه خدمات هوشمند قضائی، ۲ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرستان های ایوان و چوار افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
وی افزود: با افتتاح این ۲ دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان به ۲۳ دفتر افزایش یافت و تمامی حوزه های پانزده‌گانه قضائی استان تحت پوشش خدمات الکترونیکی این دفاتر قرار گرفته‌اند.
 
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان افزود گفت: وجود این دفاتر مزایای متعدد و مختلفی داشته و بخشی از خدمات دستگاه قضائی به صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام و سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و ... می‌شوند.
 
شیرزادی گفت: در اجرای طرح جهادی طی سال ۱۴۰۲ با اعزام این دفاتر به مناطق محروم و روستاهای دور دست استان، خدمات ویژه‌ای نظیر ثبت و ویرایش ثنا (ثبت نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضائی و غیره به‌صورت مجانی و رایگان انجام و این طرح در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.
 
شیرزادی در خصوص آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نیز گفت: آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضائی بصورت مستمر انجام و علاوه بر نظارت ها و کنترل های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می شوند.

وی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضائی گفت: صدور مجوز فعاليت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می گیرد و در سال‌جاری برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی برگزار که زمان و مکان آزمون متعاقبا به‌نحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسید./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار