سرپرست گمرک استان ایلام گفت: ۴۰۵ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار انواع کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان خردادماه از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ 30 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سهراب کمری با اشاره به روند رو به رشد صادرات در گمرک استان ایلام، اظهار کرد: این میزان کالا با وزن ۷۶۹ هزار تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

به گفته وی، این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی ومحصولات کشاورزی بوده است.

کمری بیان کرد: در مدت یاد شده ۴۹۳ پروانه خروج موقت برای کامیون های کشنده و سایر کالا صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه هزار و ۴۶۳ پروانه ورود موقت صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱ درصدی داشته است.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران با وزن سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار