کد خبر: ۱۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 07 October 2015

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان از شناسایی ۵۰ معلول تبعه خارجی مقیم ایلام در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد.

به گزارش ایسنامنطقه ایلام «فرمان عزیزنیا» اظهار کرد: این افراد شامل معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی و حسی بوده که در مرکز استان سکونت دارند.

وی افزود: این افراد به مدت هفت ماه از خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه که با هدف ارایه خدمت به پناهندگان مقیم ایران همزمان در 14 استان کشور از جمله ایلام آغاز شده است.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان خدمات ارایه شده در اجرای این طرح را شامل تشخیص نوع معلولیت، درمان، مناسب سازی محیط، توزیع وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه سبد غذایی به کودکان و سالمندان اعلام کرد.

عزیزنیا با بیان اینکه این طرح با ظرفیت خدمات‌دهی به این افراد در مرکز استان و به مدت هفت ماه اجرا می شود، خاطر نشان کرد: بیش از 710 میلیون ریال اعتبار برای آموزش، اجرا و پشتیبانی این طرح هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور، واحد برنامه‌ریزی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برای معلولان پناهندگان و اتباع خارجی مقیم در استان های مختلف کشور اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان تاکید کرد: به منظور اجرای این طرح دوره آموزشی برای دو تسهیل‌گر اجرا کننده این طرح برگزار و آموزش‌های لازم برای ارایه خدمات به معلولان خارجی مقیم ایلام ارایه شده است.

به گزارش ایسنا استان ایلام به سبب همسایگی با عراق در چند دهه گذشته پذیرای تعداد زیادی از اتباع این کشور به عنوان معاودین عراقی است، که بخش عمده‌ای از عراقی‌های مقیم ایلام به علت داشتن اصالت ایلامی و ایرانی پیش از آغاز دفاع مقدس و حمله رژیم بعث به جمهوری اسلامی ایران با فرمان صدام دیکتاتور معدوم این کشور به ایران و از جمله استان ایلام رانده شدند.

بر پایه برخی آمارهای غیررسمی، اکنون نزدیک به 10 هزار عراقی در استان ایلام زندگی می‌کنند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار