امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فلسفه و پیام راهبردی عاشورا و قیام امام حسین(ع) اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 20 October 2015

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فلسفه و پیام راهبردی عاشورا و قیام امام حسین(ع) اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در آیین نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار کرد: یکی از خصوصیات بارز سید و سالار شهیدان احیای امر به معروف و نهی از منکر است در واقع امر به معروف و نهی از منکر آن حضرت با تمامی امر به معروف ها و نهی از منکر ها تفاوت دارد .

وی افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در جهت احیا و زنده نگه داشتن دین اسلام در راه خدا به شهادت رسیدند لذا همه ما باید در ادامه این راه ثابت قدم بوده و سبک و سیره زندگی مان برگرفته از روش اولیای دین باشد.
امام جمعه ایلام ادامه داد: کاری که امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا انجام دادند در واقع نجات اسلام بود، دین در اثر جریان های نفاق و فتنه های بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در حال پوسیدگی بود که امام و یاران باوفایش این نهظت را در روز عاشورا زنده کردند.
لطفی اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا و ترویج شود بسیاری از ناهنجاری ها اتفاق نخواهد افتاد و جامعه نیز به سمت و سوی اصلاح هدایت شده و بسیاری از ناهنجاری ها اتفاق نمی افتد.
وی یادآور شد: باید در همه جا و هر مکانی به این واژه مقدس توجه شود و برای اینکه بخواهیم جامعه ای سالم و بدون از هرگونه چالشی یا به تعبیری دیگری مدینه فاضله داشته باشیم، قطعا با ترویج و رعایت مقوله مقدس امر به معروف و نهی از منکر عملی خواهد شد چرا که احیا و شکوفایی این فریضه مهم موجب فعال شدن راهبردی ترین عنصر جامعه می شود.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: اهمیت دین آن بدان اندازه است که امام حسین(ع) و یارانش در مقابل کسانی که بنام اسلام و دین عامل انحطاط و گمراهی جامعه شدند، ایستادند و جان خود را در این راه فدا کردند تا مردم بیدار شوند.
لطفی با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن به کشور افزود: یکی از مولفه های نفوذ فرهنگی دشمن مقابله با اصول و مبانی امام راحل است.
وی افزود: در گذشته دشمن در قالب جنگ، دشمنی خود را به ملت ایران نشان داد، اما امروز از راه های دیگر بویژه فرهنگی درصدد نفوذ است که هیچگاه به این ارزو دست نخواهد یافت.
امام جمعه ایلام یادآور شد: مذاکره با نظام سلطه، یعنی استدلال کشور را به سودا بردن، راه نفوذ دشمن را به کشور باز کردن و زمینه را برای دشمنان هموار کردن است.
لطفی گفت: متاسفانه امروزه در داخل کشور کسانی هستند که در قالب قلم، کنفرانس ها و همایش ها تلاش می کنند چهره خشن و جنایتکارانه آمریکا را کمرنگ کنند.
وی تاکید کرد: دشمنان در مذاکرات هسته ای ما را تهدید کردند و تحریم ها را افزایش دادند، این نشان دهنده ماهیت نظام سطله است که بر همگان آشکار شده و در این خصوص نیز ب
اید گفت که برای مردم ایران اسلامی بزرگترین منکر در تاریخ معاصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
در این همایش از چند فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام تجلیل شد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار