معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دامپزشکی استان ایلام از انجام ۱۲ قرارداد برون‌سپاری در شهرستان بدره برای اقدامات پیشگیرانه از بیماری های دامی در طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰ 16 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر ایوب دارابی در دیدار با فرماندار با تقدیر از حمایت‌های فرمانداری بدره از فعالیت‌های دامپزشکی بیان داشت : شهرستان بدره یکی از مناطق مورد توجه دامپزشکی برای اجرای برنامه های پیشگیرانه از بیماری‌های دامی است به گونه‌ای که با انجام مستمر عملیات‌های گوناگون مایه‌کوبی دامپزشکی کانون‌های بیماری در سال قبل در این شهرستان به شدت کاهش و تلفات ناشی از بیماری‌های واگیردار به حداقل رسیده است.

وی مطرح کرد: اعتبارات خوبی برای اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌های دامی در بدره طی سال گذشته شامل بخش دولتی و بخش خصوصی اختصاص یافت و برای تداوم فعالیت‌ها نیازمند حمایت‌های بیشتر در حوزه اعتبارات هستیم تا بتوانیم بیش از پیش برای جهش تولید با مشارکت مردم گام برداریم.

 دکتر دارابی افزود : ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان بدره در سال ۱۴۰۲ هزینه شده که شامل خرید واکسن‌های مختلف شامل آبله، طاعون نشخوارکنندگان، شاربن ، هاری، تب برفکی، بروسلوز، لمپی‌اسکین گاوی، سموم ضدانگل، هزینه دستمزد واکسیناسیون و بوده است و از این مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب ۱۲ فقره قراداد به بخش خصوصی پرداخت شده است که علاوه بر پوشش کامل واکسیناسیون باعث ایجاد اشتغال در بین فارغ التحصیلان دامپزشکی در سطح شهرستان نیز شده است.

شهرستان بدره دارای جمعیت بیش از ۱۱۰هزار رأس دام سبک، قریب به ۱۵۰۰رأس دام سنگین ‌ و بیش از ۴۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی‌ و حدود ۳۰ واحد مرغ گوشتی است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار