مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت : مراکز مشاوره و طرح «راه زندگی» در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ 04 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سمبه حیدری بیان داشت : امانت دادن کتاب و استفاده از سالن مطالعه یکی از خدمات کتابخانه‌های نسل جدید است. سطوح مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع در کتابخانه قابل دسترسی است.

وی افزود : در همکاری با کمیته امداد قصد داریم اتاق‌های مشاوره و خدمات مشاوره‌ای گسترش پیدا کنند. دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های متنوعی در بحث کسب‌وکار و مشاغل برگزارکردیم تا مخاطبان بتوانند کسب‌وکارهای کوچک و آموزشی را تجربه کنند.

حیدری ادامه داد : با راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی شاهد کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از ظرفیت کتابخانه ها خواهیم بود. همچنین با اجرای این طرح پاخور کتابخانه ها افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت کتابخانه های عمومی به جامعه بیشتر شناسانده می‌شود.

وی از تعهدات نهاد کتابخانه های عمومی می‌توان به ارائه تسهیلات لازم به منظور عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش با پرداخت کارت بهاء و ارائه کد تخفیف ۴۰ درصدی برای عضویت کارکنان کمیته امداد و خانواده‌های آنان در کتابخانه‌های عمومی و همچنین حمایت از کتابخانه‌های عمومی واجد شرایط کمیته در استان‌ها در قالب کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های نهاد با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

حیدی گفت : علاوه بر مددجویان کمیته امداد، شرکت کارکنان کتابخانه و اعضا در کلاس‌ها و کارگاه‌های توانمندساز رایگان و در خصوص خدمت مشاوره فردی به کارکنان نهاد ۴۰ درصد و برای اعضای کتابخانه ۳۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار