کد خبر: ۱۴۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 13 December 2015

به گزارش سایت تابناک ایلام، رییس کانون بازنشستگان ارتش استان ایلام گفت: مسوولان این کانون از سال گذشته تا کنون در فرصت ها و مناسبات مختلف  با سرکشی به وضعیت 48 خانوار بازنشسته ارتش استان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته های این افراد قرار گرفته اند.

سرهنگ نورالدین سلطانی در گفت گو با خبرنگار تابناک افزود: همچنین چندین بار تعدادی از بازنشستگان با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در محل کانون دیدار و عمده معضل ها و نیازهای خود را به اطلاع نمایندگان استان در مجلس رساندند.

وی یکی از عمده مشکلات بازنشستگان ارتش را اندک بودن  توقف حقوق ماهیانه ذکر کرد و ادامه داد: در پرداخت حقوق ماهیانه به بازنشستگان ارتش، مواردی چون درجه جانبازی یا آزادگی، از کار افتادگی،میزان تحصیلات، حق تخصص و حق مدیریت برای افزایش حقوق اعمال نشده است.

وی یادآورشد: این موارد در سال جاری در برنامه های مجلس گنجانده و به دولت منعکس شد و  ابلاغیه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارجاع داده شده اما به علت بار مالی زیاد، این طرح نیز همچنان مسکوت مانده است.

سلطانی با گلایه مندی از بد قولی و عدم تعهد برخی مسوولان ارشد استان توضیح داد: اواخر سال گذشته  و در پی مذاکرات و رایزنی های متعدد با استاندار در خصوص مشکلات و سختی های کانون و اعضای آن، از طرف مهندس مروارید مقرر شد مبلغ 300 میلیون ریال به حساب کانون واریز شود.

وی اضافه کرد: اما به دستور معاون برنامه ریزی از این مبلغ تنها 100 میلیون ریال آن پرداخت شد و بعد از پیگیری های مداوم متاسفانه با جواب منفی و دلسرد کننده دکتر عسگری مبنی بر عدم نقدینگی مواجه شدیم در حالیکه استاندار ایلام بر تامین نقدینگی کل هزینه تاکید کرده بود.

وی ادامه داد: ما نیز در پی این ابلاغیه و به امید دریافت این مبلغ اقدام به ایجاد سه واحد مهمانسرا با ظرفیت 20 نفر و تجهیزات و امکانات کامل با صرف هزینه 850 میلیون ریال نمودیم که به علت نبود نقدینگی و بدقولی مسوولان استانداری ،هزینه های این واحدها به صورت بدهی و ضمان باقی است.

رییس کانون بازنشستگان ارتش استان ایلام از ایجاد صندوق قرض الحسنه مکانیزه برای اعطای وام به بازنشستگان ارتش خبر داد و گفت: از آذر سال گذشته تا مهر امسال مبلغ یک میلیارد و 790 میلیون ریال وام قرض الحسنه با ارزش 10 میلیون ریال با کارمزد سه درصد به اعضای متقاضی اخذ تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی طبق برنامه ریزی های انجام گرفته سعی بر این است که تا پایان سال جاری به 210 نفر برسد و افزایش سقف وام به مبلغ 20 میلیون ریال از سال آینده از دیگر برنامه ها و خدمات کانون برای بازنشستگان و خانواده های آنان است.

 وی خاطرنشان کرد: بیمه کردن وام های اعطایی  به بازنشستگان در بانک کوثر توسط کانون به منظور سهولت در پرداخت اقساط  بازنشستگان متوفای دارای وام و یا اقساط معوقه از دیگر فعالیت های این کانون می باشد.

وی ایجاد تعاونی کسب و کار 29 فروردین، مکاتبه و رایزنی مداوم با مسوولان ارشد کشور و استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با هدف انعکاس مشکلات و خواسته های بازنشستگان، ارسال 800 فقره نامه به مدیران و مسوولان دستگاه های مختلف استان به منظور معرفی و شناساندن کانون به این دستگاه ها را از اقدام های دیگر در جهت خدمت رسانی به اعضای کانون عنوان کرد.

سلطانی افزود: فراهم ساختن شرایط برای فرزندان بازنشستگان به جهت شرکت آنها در صورت تمایل در کلاس های آموزشی جهاد دانشگاهی با پرداخت 50 درصد شهریه به صورت قسطی و نیز خرید محصولات سوپرمارکتی با 25 درصد تخفیف از فروشگاه  اتکا را می توان از جمله اقدام های کانون بر شمرد./ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار