فعالیت هیات های اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 13 December 2015
فعالیت هیات های اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز آغاز شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام روز یکشنبه با بیان این مطلب گفت: 26 هیات اجرایی به منظور زمینه سازی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرها و بخش های مختلف استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده اند.
عبادالله باقری افزود: یک هیات از این هیات ها به عنوان هیات اصلی در مرکز استان و 25 هیات فرعی نیز در شهرهای مختلف استان ایلام برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه می کنند.
وی یادآور شد: هر هیات از 11 نفر تشکیل شده و متشکل از فرماندار، دادستان، رئیس ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین محلی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تاکید کرد: هیات های اجرایی انتخابات خبرگان در سطح استان تحت ریاست فرماندار مرکز استان و در شهرستان ها به ریاست فرماندار و در بخش ها به ریاست بخشدار، مسئول برگزاری و صحت جریان انتخابات حوزه ماموریت خود هستند.
باقری ادامه داد: هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در حال تشکیل شدن است و تا 28 آذر قبل از آغاز ثبت نام رسمی نامزدهای این دوره از انتخابات، اعضای این هیات ها معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: ثبت نام از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 26 و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 28 آذر ماه جاری همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.
بر اساس آخرین ارزیابی ها 77 نفر در حوزه های شمالی و جنوبی استان ایلام خود را برای در اختیار گرفتن سه کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 10 نفر نیز برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام آماده کرده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار