نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام؛
وحدت عامل پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار آن و شکست و ناکامی دشمنان کینه‌توز انقلاب است و امام عظیم الشان با افکار وحیانی خود توانست بین همه قشرهای جامعه اتحاد و انسجام برقرار کند و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۱۴۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 20 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: دانشگاه جای آزاداندیشی سیاست‌مداری است و دانشجویان باید سیاستمدار بوده و ترفندهای دشمنان را به‌خوبی بشناسند.

آیت‌الله محمدنقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، عصر امروز(28 آذر) در نشست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه استان به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: نشست‌های  میان حوزه و دانشگاه منحصر به هفته وحدت این دو حوزه منحصر نشود و در طول سال  باید چنین نشست‌های برگزار شود که به‌طورقطع آثار و برکات بسیار زیادی برای جامعه خواهد داشت.

وی، بابیان اینکه وحدت،  یکی از عوامل بسیار مهم، مؤلفه‌ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: وحدت عامل پیروزی  انقلاب اسلامی، استمرار آن و شکست و ناکامی دشمنان کینه‌توز انقلاب  است و  امام  عظیم الشان با افکار وحیانی خود توانست بین همه قشرهای جامعه اتحاد و انسجام برقرار کند و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، تصریح کرد: در طول 36  سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، دشمنان این وحدت  را نمی‌توانند ببیند و آنچه که در توان داشتند برای تخریب وحدت و ایجاد تفرقه در بین مردم و  عناصر اصلی و تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف انقلاب ازجمله دانشگاه و حوزه‌های علمیه از هیچ کوششی دریغ نکردند.

آیت‌الله لطفی، یادآور شد: استعمار برای تسلط بر کشور و حفظ منافع فراوانی خود در این مرزوبوم و پیشبرد اهداف شوم خود، درصدد بود دو قشر مهم و تأثیرگذار را در مقابل هم قرار دهد تا بتواند به اهداف شوم خود برسد و به حمدالله قبل از شروع انقلاب، با هدایت امام راحل و تربیت شاگردان وارسته‌ای مانند شهید مطهری، بهشتی و مفتح توانست پل ارتباطی بین حوزه علمیه و دانشگاه ایجاد کند.

وی، بابیان اینکه این ارتباط تا پیروزی انقلاب ادامه یافت و زمینه پیروزی انقلاب فراهم کرد، گفت: امام راحل در بدو ورود به ایران اسلامی بعد از 15 سال، اولین مکان را برای حضور در بین مردم را دانشگاه تهران یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی بود، انتخاب کردند و این امر پیام‌های مهمی دارد.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه دشمنان وحدت بین حوزه و دانشگاه را که برای هدف مشترک یعنی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود،  برنمی‌تابیدند، ابراز کرد: بسیاری از دانشمندان کشور به‌ویژه دانشمندان هسته‌ای، در محضر مراجع درس اخلاق را تحصیل کردند و  دانش هسته‌ای را با توکل به خدا و ائمه اطهار(ع) کسب کردند.

آیت‌الله لطفی، اظهار کرد: رهبر عزیز انقلاب بسیاری از برنامه‌های خود را با دانشجویان در یک فضای صمیمی و محبت‌آمیز برگزار می‌کند و باید گفت دانشگاه برای ما روحانیون به‌عنوان رکن و اصل است و  بار سنگین انقلاب اسلامی دررسیدن به اهداف خود بر دوش  دانشگاه و حوزه بوده است.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد:  انقلاب اسلامی بین دو قشر که سال‌های متمادی که یکدیگر را تحمل نمی‌کردند و البته دست‌هایی در این امر دخیل بود، وحدت ایجاد کرد، شهید مفتح از شاگردان برجسته امام راحل بود که در این راه شهید شد و کار بسیار بزرگی در وحدت حوزه و دانشگاه انجام دادند.

وی، گفت: در استان ایلام، یک فضای تعامل، همکاری و هم‌زبانی و همدلی وجود دارد که برکات زیادی به همراه دارد، دانشگاه جای آزاداندیشی است و دانشگاه جای سیاست‌مداری است و یک دانشجو باید سیاستمدار باشد، اما باسیاست بازی و باندبازی و در دانشگاه مخالفیم و دانشجو باید ترفندهای دشمنان را بداند و باتدبیر رفتار کند.

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه آزاداندیشی و آزادی بیان در کشور جمهوری اسلامی افتخار است، افزود: در کشورهای غربی و آمریکا افکار عمومی را چند رسانه که در انحصار سرمایه‌دارهای صهیونیست است را اداره می‌کنند و یک دیوار بلند فولادی برای افکار عمومی کشیده شده است به‌طوری‌که کشتارهایی که در یمن و فلسطین می‌شود، نمی‌گذارند افکار عمومی از این جنایت‌ها آگاه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در عالی‌ترین وضع در دنیا قرار دارد، گفت: کشورهای غربی حاضر نبودندکه دانش هسته‌ای را حتی در سطح صلح‌آمیز آن برای ایران اسلامی بپذیرند و امروز آمریکا در پای  میز مذاکره با هیئت ایرانی نشستند و مذاکره کردند.

وی، در پایان با اشاره به اینکه وحدت و همدلی رمز قدرت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال این عظمت و قدرت را در سایه ولایت‌فقیه و وحدت ارزانی داشته است و امروز به‌عنوان یک قدرت تأثیرگذار در جهان و منطقه مطرح است که باید با ادامه وحدت و هم‌زبانی قدر این نعمت را دانست.

گفتنی است، بعد از اتمام این نشست، دانشگاهیان و حوزویان استان ایلام نماز جماعت را برپا و در مراسمی با نثار فاتحه به مقام شهدای گمنام دانشگاه ایلام ادای احترام کردند./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار