رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: بیمارانی که در معرض شنیدن آوای خوش قرآن کریم در بیمارستان‌ها قرارگرفته‌اند، سلامتی خود را زودتر بازیافته‌اند.
کد خبر: ۱۴۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 20 December 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: بیمارانی که در معرض شنیدن آوای خوش قرآن کریم در بیمارستان‌ها قرارگرفته‌اند، سلامتی خود را زودتر بازیافته‌اند.

به گزارش تابناک ایلام ؛علی دل پیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، صبح امروز(29 آذر) اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه‌های مختلف می‌تواند مصادیق مختلفی داشته باشد.

 

وی، بابیان اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی این امر از حساسیت و ویژگی‌هایی خاصی برخوردار است، افزود:  بر اساس تعریفی که از سلامت در سازمان بهداشت جهانی شده، تاکنون این تعریف عبارت بود از سلامت کامل جسمی، روانی و اجتماعی فرد که بعد از بیش از 50 سال از این تعریف، در 10 سال گذشته، بٌعد دیگری به‌سلامت با عنوان سلامت معنوی افزوده‌شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، تصریح کرد:  اندیشمندان سراسر جهان در حوزه سلامت به این نتیجه رسیده‌اند که فقط بعد فردی، اجتماعی و روانی فرد در سلامتی شخص کافی نیست بلکه اتصال او به معنویت هم لازم است که  با این اتصال می‌توان او را فردی سالم  تلقی کرد.

 

دل پیشه، یادآور شد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحث آموزشی و پژوهشی، بحث معنویت بسیار مورد اهمیت قرارگرفته و در این خصوص مقالات و پژوهش‌های بسیاری  انجام‌شده است و باید گفت که این امر جز از طریق ارتباط حوزه و  دانشگاه میسر و محقق نمی‌شود.

 

وی، بیان کرد: باید پذیرفت که نه دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌صورت تخصصی و عمیق به حوزه معنویت پرداخته‌اند و نه حوزه‌های علمیه در بخش سلامت به‌صورت جدی واردشده و پرداخته‌اند که وحدت حوزه و دانشگاه،  همراه و هم سو بودن این دو بخش از جامعه می‌تواند این تعریف از سلامت را در کشور ما تکمیل کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، یادآور شد: در تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته مشخص‌شده است که بیماران بستری در  بیمارستان‌های تهران مه در معرض شنیدن آوای خوش  قرآن کریم بعد از عمل جراحی با صوت‌های مختلف قرارگرفته‌اند، با اختلاف معنی‌داری از کسانی که از در معرض این صوت‌ها قرار نگرفته‌اند، براثر شنیدن کلام‌الله مجید، سلامتی و بهبودی خود را زودتر یافته‌اند.

 

دل پیشه،  با اشاره به اجرای طرح حضور روحانیون در بیمارستان‌ها و در کنار بیماران، گفت:  این طرح در استان ایلام با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان و ستاد اقامه نماز استان  اجرا می‌شود که بر اساس آن برای بیماران در هر شرایط ممکن، امکان اقامه نماز فراهم می‌شود روحانیون سلامت‌محور در دانشگاه‌های  به کار گرفته می‌شوند که بحث معنویت را در تخت‌های بیمارستانی  دنبال کنند.

 

وی، بابیان اینکه اجرای این طرح در سطح بیمارستان‌ها  ترجمان عملی وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: این طرح  بحث وحدت حوزه و دانشگاه‌ها را شعار صرف خارج کند و  به زمینه عمل می‌کشاند، دانشگاه علوم پزشکی استان همواره از حضور روحانیون استقبال می‌کند و پیام‌های بهداشت و سلامت را با همکاری ائمه جمعه از طریق تریبون نماز جمعه برای مردم بیان می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در پایان از آمادگی کامل این دانشگاه برای حضور روحانیت معزز در دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است که با حضور روحانیون و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف شاهد حضور و تجلی عینی از وحدت حوزه و دانشگاه در سطح دانشگاه علوم پزشکی باشیم./م


منبع:شبستان 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار