فرماندار دهلران:
فراهم کردن بستر برای تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها موضوع مهمی است که باید مد نظر متولیان باشد.
کد خبر: ۱۴۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 21 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار دهلران تحقیق و پژوهش را زیر بنای توسعه کشور و لازمه رشد علمی دانشجویان و دانشگاه ها دانست و گفت: فراهم کردن بستر برای تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها موضوع مهمی است که باید مد نظر متولیان باشد.
امیدعلی سبزی روز یکشنبه در جمع روسا و اساتید و دانشجویان دانشگاه های دهلران به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: دانشگاه بدون تحقیق و پژوهش خروجی ندارد و دانشگاه ها باید پیوسته بر تحقیق و پژوهش تاکید داشته و ضمن فراهم کردن بستر برای این مهم، دانشجویانی که در این زمینه فعالیت دارند را مورد حمایت قرار دهند.
فرماندار دهلران دانشجویان را از اقشار آگاه جامعه دانست و افزود: با توجه به در پیش رو بودن رویداد مهم یعنی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، دانشجویان باید نقش خود را بعنوان نخبگان جامعه در جهت حضور حداکثری مردم در این عرصه ایفا کنند.
سبزی در ادامه به خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: توفیقات دولت در عرصه داخلی و خارجی برای همه آشکار است و امروز به برکت خون شهدا و درایت و تدبیر دولت شاهد موفقیت های چشمگیر در حوزه هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه هستیم.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی دهلران نیز در این آیین بر ضرورت توجه به پژوهش و کارآفرینی در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر هدف پژوهش محور با هدف خاص کارآفرینی محور فعالیت خود را آغاز کرده است.
علی حسینی از توجه دانشگاه علمی کاربردی به رشته های مورد نیاز بازار کار خبر داد و تاکید کرد: تلاش می شود این مهم به خوبی دنبال شود تا شاهد خروجی مثبت این دانشگاه در عرصه های مختلف علمی و کارآفرینی باشیم.
وی گفت: دانشجویان این مرکز در بخش های ثبت اختراع، ثبت مقاله های فرهنگی و علمی، مقام های ملی و بین المللی در عرصه تئاتر دانشجویی و ورزش قهرمانی لیاقت خود را نشان داده اند.
نمایشگاه پژوهش نیز در دانشگاه علمی کاربردی دهلران آغاز بکار کرد.
ادای احترام به تمثال شهدا، بازدید از نمایشگاه اختراعات، صنایع دستی و دیدار با مولفان و مخترعان دانشگاه از دیگر برنامه های روز پژوهش در دانشگاه علمی کاربردی دهلران بود./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار