معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
ارتقاء سطح سلامت تنها منحصر به اجرای برنامه‌های درمانی نیست و فاکتورهای دیگر از جمله آموزش‌های مؤثر و آگاه‌سازی نسبت به انتشار بیماری‌های واگیردار و نوپدید نیز در آن تأثیرگذار است.
کد خبر: ۱۵۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 05 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ارتقاء سطح سلامت تنها منحصر به اجرای برنامه‌های درمانی نیست و فاکتورهای دیگر از جمله آموزش‌های مؤثر و آگاه‌سازی نسبت به انتشار بیماری‌های واگیردار و نوپدید نیز در آن تأثیرگذار است.

«دکتر ناصری‌فر» در جلسه اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و زندان‌های استان، اظهار کرد: زندان‌ها به‌لحاظ محدودیت مکانی و تراکم جمعیت بیشتر از همه در معرض خطر و آسیب بیماری هستند و این مکان نیز بخشی از جامعه است که باید با مراقبت‌های ویژه و رعایت دقیق اصول بهداشتی و درمانی مورد حمایت قرار گیرد.

ناصری‌فر ادامه داد: کنترل بیماری‌ها، توسعه آموزش‌های بهداشتی و درمانی به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها، تکمیل تجهیزات پزشکی و درمانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان، تعدد بازدیدها و سرکشی از وضعیت بهداشتی زندان و… از اقداماتی است که تاکنون به‌صورت همکاری فی‌مابین در زندان‌ها به‌صورت مستمر انجام‌شده و انتظار می‌رود این روند رو به رشد مداوم و مستمر باقی بماند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: آنچه در زندانبانی امروزی اسلامی مشخص است، هدف و فلسفه وجودی آن اصلاح و تربیت مجرمان است و این امر در سایه اقدامات مهم و بزرگی چون اجرای اصولی برنامه‌های بهداشتی و درمانی و حفظ شرایط متعادل روحی روانی زندانیان امکان‌پذیر است.

وی افزود: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در سطح زندان‌ها بسیار گسترده است و در این میان تأثیر برنامه‌های منسجم بهداشتی و درمانی در پیشبرد اهداف مذکور بر کسی پوشیده نیست.

ناصری‌فر خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح سلامت تنها منحصر به اجرای برنامه‌های درمانی نیست و فاکتورهای دیگر از جمله آموزش‌های مؤثر و آگاه‌سازی نسبت به انتشار بیماری‌های واگیردار و نوپدید نیز در آن تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر، شناسایی و تشخیص زندانیان مبتلابه بیمارهای خاص و پرآسیب، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و قابل‌انتقال، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع بیماری‌ها و آموزش راه‌های انتقال و پیشگیری، یک امر حیاتی و ضروری است./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار