رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هدف از راه‌اندازی سامانه مردمی 131 را جلوگیری از تغییر کاربری و کوچک کردن اراضی زراعی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 11 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هدف از راه‌اندازی سامانه مردمی 131 را جلوگیری از تغییر کاربری و کوچک کردن اراضی زراعی استان خبر داد.

دکتر «عبدالرضا بازدار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: یکی از مقوله‌های مهم در کشور که به‌عنوان یک معضل پدیدار شده تغییر کاربری اراضی زراعی و کوچک کردن زمین‌های کشاورزی و اراضی حاشیه شهرهاست.

وی با بیان اینکه افرادی هستند که با انواع و اقسام مختلف نسبت به تغییر اراضی زراعی و باغی اقدام می‌کنند، افزود: راه‌اندازی سامانه مردمی 131 برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات بوده که با همکاری و کمک مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید بر اینکه تغییر کاربری و تخریب اراضی کشاورزی و یا کوچک کردن اراضی اقتصادی باعث می‌شود که زمین‌های کشاورزی از حالت اقتصادی خارج شود، تصریح کرد: این سامانه، پیام، گزارشات و پیشنهادات مردمی را در این زمینه ضبط و پیگیری

وی در پایان با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه مردم استان می‌توانند در زمینه‌های مختلف زراعی به‌صورت مستقیم و شبانه‌روزی از روند واگذاری و خدمات امور اراضی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی تشکیل‌شده و مطابق گزارشات، بر اساس قانون عمل خواهند کرد./پ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار