دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام:
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان با اشاره به موقعیت حساس کنونی و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه آحاد مردم در انتخابات گفت: امیدواریم همه سلایق سیاسی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی فرصت حضور در انتخابات را پیدا کنند.
کد خبر: ۱۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 18 January 2016
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان با اشاره به موقعیت حساس کنونی و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه آحاد مردم در انتخابات گفت: امیدواریم همه سلایق سیاسی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی فرصت حضور در انتخابات را پیدا کنند.

به گزارش تابناک ایلام ؛"نصرت الله حیدری" در خصوص این خبر اعلام کرد:انتخابات امروز از مکانیسم‌هایی است که شهروندان از طریق آن اراده خویش را در اداره امور جامعه اعمال می‌کنند و مشارکت و حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت شاخصه مهمی است که گستره توسعه سیاسی را نشان می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نظام مردم‌سالار طبیعتاً نیاز به حمایت و حضور همه‌جانبه مردم دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان با تأکید بر اینکه بخشی از این حمایت امروز از طریق مکانیسم انتخابات و مشارکت شهروندان در انتخابات نمایان می‌شود، تصریح کرد: اصل ششم قانون اساسی صراحت دارد که اداره امور کشور متکی به آرای مردم است که بخشی از این حضور به شکل مستقیم در انتخابات‌هایی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری خود را نمایان می‌سازد و یا در انتخاب رهبری، مکانیسم به شکل غیرمستقیم است و مردم به نمایندگان خبره در مجلس خبرگان رأی می‌دهند تا رهبر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: طبیعتاً کسانی که به جمهوری اسلامی ایران معتقدند باید سازوکار انتخابات را بپذیرند لذا پیشنهاد می‌شود که کاندیداهایی که صلاحیت آن‌ها تایید نشده مطالبات خود را در چارچوب قانون دنبال کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان با بیان اینکه قانون اساسی حق نظارت را به شورای نگهبان داده است، عنوان کرد: از طرفی شورای نگهبان نیز به‌عنوان مفسر قانون اساسی، معتقد به نظارت استصوابی است بنابراین کاندیداهایی که بعضاً رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده است با ارائه مدارک به این شورا مراجعه کنند.

حیدری تأکید کرد: با توجه به موقعیت حساس کنونی و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه آحاد مردم در انتخابات مجلس امیدوار هستیم همه سلایق سیاسی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی فرصت حضور در انتخابات را پیدا کنند و از طرفی مردم نیز با درک این تحولات و برای ارتقاء کارآمدی نظام و تقویت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران حضور گسترده‌ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشته باشند.

وی تأکید کرد: مردم در انتخابات معیار را بر تخصص، تعهد و کارآمدی قرار دهند و اگر در این حوزه مردم با تحقیق عمل کنند مجلسی معتقد و کارآمد خواهیم داشت./م


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار