کد خبر: ۱۶۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 19 January 2016
بالاخره باغ نوبر مذاکرات هسته ای با گزارش مدیر کل آؤانس بین المللی و رایزنی های اصولی و کارشناسی شده تیم شجاع و مدبر تیم هسته ای در طول دوسال به ثمر نشست و با قرائت بیانیه ای تحریم های ظالمانه علیه حمهوری اسلامی ایران لغو شد. مهم ترین کار دولت حسن روحانی در ابتدای کاریش برداشتن تحریم های یکجانبه غرب و آمریکا بود؛ تحریم های که به علت نبود تصمیمات کارشناسانه در دولت گذشته اتفاق افتاد.
رییس جمهور دولت یازدهم با آسیب شناسی دقیق و با همفکری همکاران حوزه سیاسی و طرح ایده های نو در دیپلماسی کشور رفتارهای اعتدالی و تخصصی باز کردند، قفل دوازده ساله مباحث هسته ای بعد از دوسال و اندی با خلق ابتکارعمل های دکتر ظریف گشوده شد و فصل نوینی با همت فرزندان انقلابی بوجود امده است.
این دستاورد به روشنی ثابت می کند که با اراده سیاسی، پشتکار، و از طریق دیپلماسی چندجانبه، فرزندان ایران سخت ترین موانع را حل و فصل، و راه حل های واقع بینانه ای که قابلیت اجرای موثر داشته باشند پیدا می کنند. این یک پیام قاطع و امیدوارکننده است که جامعه بین المللی می بایست در تلاش های مان برای ساختن جهانی امن تر، مد نظر داشته باشد.
یکی از نکات کلیدی، وضعیت کشور پس از برجام می باشد که این مقوله برای دولت خیلی حائز اهمیت است؛ انتظارات ملت از دولت در رابطه با تحریم ها به مراتب خیلی بالا رفته است و اکثریت منتظرند دولتمردان مشکلات اقتصادی را هرچه سریعتر برطرف نمایند، به ضرس قاطع بعد از لغو تحریم ها فشار مضاعفی از دیدگاه های مختلف علیه دولت بوجود خواهد آمد.
از یک سو مخالفین مذاکرات هسته ای به عنوان دستاورد انتخابات پیش رو مانور می زنند و طوری وانمود می کنند که دولتمردان یازدهم تغییر واقعی در کشور بوجود نیاورده اند و از این طریق می خواهند به مردم القاء کنند که ما بهترین هستیم. گروه به اصطلاح مخالف دولت حسن روحانی که به انحای مختلف در همان اوان گفتگوهای هسته ای سنگ اندازی می کردند و با قدرت رسانه ای که در اختیار داشتند به بهانه های واهی می خواستند مذاکرات هسته ای را به بن بست بکشانند و از ان بهره برداری سیاسی کنند و شکست انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را جبران نمایند، اما هوش، ذکاوت و برنامه های منسجم اعضای تیم هسته ای بدور از مسائل و هیاهوهای سیاسی و با مد نظر قرار دادن منافع ملی، دیپلماسی راهبردی با کشورهای قدرتمند ادامه دادند و در نهایت دنیا به قدرت و عظمت فرزندان انقلابی اذعان نمود.
کشور در حالی یکی از پیچ های تاریخی و سرنوشت ساز هسته ای را پشت سر می گذارد که از سوی دیگر یکی از سرنوشت سازترین انتخابات کشور در اسفند ماه در پیش رو دارد؛ انتخاباتی که هم برای ملت و هم دولت بسیار مهم و حیاتی است، ملت دوست دارند مجلسی تشکیل شود که همگام در راستای قانون و ذائقه های ملت باشد و اولویت اصلی نمایندگان ریل گذاری مناسب برای دولت باشد؛ مردم نمایندگانی می خواهند به جای تقابل با دولت تعامل سرلوحه کاریشان باشد و به جای منافع حزبی و جناحی به فکر منافع ملی باشند.
با توجه به عقبه سیاسی دولت یازدهم که اکثریت حامیان آنان از طیف اصلاح طلبان و اعتدالگریان هستند و نقش بسزایی در پیروزی دولت یازدهم در کارنامه دارند؛ پس به همین خاطر در راستای تفکرات اعتدالی مردم افرادی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می کنند که برنامه های دولت یازدهم را قبول داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار