یک بازآفرین ادبیات کلاسیک از انتشار کتاب «شتر به قیمت گربه» برگرفته از کتاب «بهارستان» جامی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 30 January 2016
یک بازآفرین ادبیات کلاسیک از انتشار کتاب «شتر به قیمت گربه» برگرفته از کتاب «بهارستان» جامی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛این اثر حکایتی بازآفرینی‌شده از کتاب «بهارستان» جامی برای مخاطبان کودک در گروه‌های سنی ب و ج است که در 1200 جلد با تصویرگری پریسا مبارکی از تصویرگران کتاب کودک و نوجوان، در انتشارات نارنج منتشر شده است.

او افزود: این اثر نخستین جلد از مجموعه‌ دوازده‌جلدی بازآفرینی حکایت‌های بهارستان جامی است که جلدهای بعدی آن به مرور و تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و توزیع خواهد شد.

حاتمی ادامه داد: معرفی ادبیات کلاسیک به عنوان سرمایه و گنجینه‌ای ملی به مخاطبان کودک و نوجوان، وظیفه‌ بزرگی است چرا که ادبیات کلاسیک لبریز از پیام‌های اخلاقی و انسانی ارزشمند است که مناسب‌سازی آن‌ها در قالب‌های بازنویسی و بازآفرینی برای مخاطبان کودک و نوجوان می‌تواند تاثیرات مثبت و موثر تربیتی بر آنان بگذارد.

او با بیان این‌که «بهارستان» جامی به سبک و شیوه‌ «گلستان» سعدی در قالب نثر همراه شعر با حکایت‌ها و داستان‌هایی شیرین و پندآموز نگارش شده است، خاطرنشان کرد: در این اثر اشاره و استشهاد به آیات قرآن حکیم و بهره‌گیری از احادیث و روایات مذهبی با استفاده از صنایع مختلف ادبی به‌ کار رفته که همین ویژگی‌ها موجب جذابیت متن آن شده است./م



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار