مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: بیش از 20 هزار مسافر و گردشگر نوروزی آیین تحویل سال نو را در زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان برگزار کردند.
کد خبر: ۲۰۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 21 March 2016

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: بیش از 20 هزار مسافر و گردشگر نوروزی آیین تحویل سال نو را در زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان برگزار کردند.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی منبع تهیه شمار گردشگرانی که تحویل سال نو را در این مکان ها سپری کردند آمار گردآوری شده توسط زائر شمارهای بقاع متبرکه استان اظهار کرد.
وی خاطر نشان کرد: تعداد زائران و گردشگران نوروزی که آیین تحویل سال نو 1395 شمسی را در زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان برگزار کردند نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه استان، افزود: یکی از اقدام های این اداره کل در سال جدید اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان است که این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: ایستگاه های همه واقف باشیم با هدف آشنایی با مسائل و موضوعات وقف و نیز خیمه های معرفت در قالب مشاور خانواده، مشاور کودکان و عفاف و حجاب نیز در اماکن مذهبی برپا شده که می تواند مورد استفاده مسافران نوروزی قرار گیرد.
شهیدی تاکید کرد: حدود 20 روحانی در اجرای این طرح در حلقه های معرفت، سبک زندگی اسلامی و مشاوره وقف همکاری دارند.
وی اضافه کرد: در اجرای طرح آرامش نوروزی طراحی و چاپ نقشه های زیارتی استان نیز انجام شده که این نقشه ها در میادین ورودی شهرها و امام زادگان برای استفاده مسافران نوروزی بین آنها توزیع می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام افزود: کار ساماندهی زائرسراهای بقاع متبرکه استان انجام شده و زیارتگاه هایی که دارای زائر سرا بوده اند به امکانات اولیه نظیر پتو، موکت و فرش، اجاق گاز و غیره تجهیز شده اند.
شهیدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 100 خادم افتخاری در سطح بقاع متبرکه این استان فعالیت دارند که در زمینه ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی با هیئت امنای بقاع متبرکه و موقوفات با این اداره کل همکاری می کنند./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار