یک کارشناس پليس راهور گفت: رشد فرآيند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي درواقع بخشي از روند نگران‌کننده تأثیر فناوری‌های روز بر كاهش توجه رانندگان است.
کد خبر: ۲۰۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 02 April 2016
یک کارشناس  پليس راهور گفت: رشد فرآيند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي درواقع بخشي از روند نگران‌کننده تأثیر فناوری‌های روز بر كاهش توجه رانندگان است.

به گزارش تابناک ایلام؛
سروان ابوالفضل خانجانی اظهار کرد: تلفن همراه ابزاري بسيار مفيد براي افراد به‌منظور اطلاع‌رسانی سريع و به‌موقع است، آن‌هم زماني كه در مخمصه يا حادثه گرفتارشده باشند.
 وي افزود: اگر همين وسيله مفيد هنگام رانندگي استفاده شود توجه رانندگان را از كار اصلي خود كه همانا رانندگي است بازمی‌دارد و قدرت مهارت و عکس‌العمل مناسب و سريع را از آنان می‌گیرد.
 خانجانی بابیان اينكه ارسال پيامك و يا خواندن پيامك با تلفن همراه در هنگام رانندگي بسيار خطرناک‌تر از صحبت كردن با تلفن همراه است اضافه كرد :راننده‌ای كه هنگام رانندگي اقدام به چنين عملي می‌نماید تمام حواس او به صحنه تلفن متمركز می‌شود و به رانندگي خود توجهي نمی‌کند.
 وی تصريح کرد: صحبت كردن با تلفن همراه نيز از گفت‌وگو باسرنشینان خودرو خطرناک‌تر است زيرا سرنشينان خودرو صحبت‌های خود را بر اساس شرايط رانندگي تنظيم می‌کنند و به راننده نسبت به اتفاقات قریب‌الوقوع هشدار می‌دهند اما در گفت‌وگو با تلفن همراه چنين نيست، به همين علت است راننده‌ای كه هنگام رانندگي با تلفن همراه صحبت می‌کند تمركز ندارد.
 این کارشناس  پليس راهور افزود:در بررسی‌های به‌عمل‌آمده استفاده از تلفن همراه در بين آقايان بيشتر از خانم‌هاست و در ارسال پيامك خانم‌ها جلوتر از آقايان هستند ،و يكي از علت‌های افزايش تصادفات در اثر تلفن همراه القاي هيجانات كاذب فرد راننده است.
 وی اضافه کرد: بر همین اساس طبق قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي استفاده از تلفن همراه و یا وسايل ارتباطي مشابه در هنگام رانندگي در شهرهاي بزرگ و مراکز استان‌ها یک میلیون ريال و در ساير شهرها 800 هزار ریال پیش‌بینی‌شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار