معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام خواستار مشاركت و همكاري مردم جهت ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي و بافت هاي فرسوده در استان شد و تصريح كرد: بدون مشاركت مردم و با تكيه صرف بر طرح هاي دستوري بهسازي بافت هاي فرسوده محقق نمي شود.
کد خبر: ۲۱۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 16 April 2016

معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام خواستار مشاركت و همكاري مردم جهت ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي و بافت هاي فرسوده در استان شد و تصريح كرد: بدون مشاركت مردم و با تكيه صرف بر طرح هاي دستوري بهسازي بافت هاي فرسوده محقق نمي شود.


به گزارش تابناک ایلام؛حسين كلانتري روز شنبه در نشست ستاد بازآفريني محدوده ها و محلات هدف استان ايلام كه با حضور معاون ساماندهي و بازآفريني شهري شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي ايران برگزار شد، مشاركت و تعامل مردم و دستگاه هاي مرتبط در خصوص احيا و بهسازي محلات هدف با در نظر گرفتن شرايط خاص شهرهاي استان را مهم ضروري دانست.
وي اظهار كرد: مي توان با هماهنگي و مديريت يكپارچه و استفاده از توان دستگاه هاي مختلف در راستاي تحقق اهداف مد نظر تلاش كرد.
وي افزود: مسائل مربوط به مبحث بافت هاي فرسوده و سكونت گاه هاي غير رسمي به عنوان يك موضوع اجتماعي ،راه حل اجتماعي دارد و از طريق دستوري و تجويزي راه به جايي نمي توان برد.
معاون استاندار ايلام تاكيد كرد: مشاركت و همكاري مردم با مسئولان در زمينه ساماندهي نواحي حاشيه شهرها و سكونتگاه هاي غير رسمي بسيار حائز اهميت است و مشاركت آحاد جامعه بمنظور تحقق حقوق شهرووندي نوعي وظيفه تلقي مي شود.
كلانتري يادآور شد: سكونتگاه هاي غيررسمي كه در حاشيه شهرها پديد آمده اند، چاره اي جز توانمندسازي اين حواشي نيست چون عدم توانمند سازي، سبب آسيب پذير شدن فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي ساكنين اين مناطق مي گردد.
وي گفت: بدون شك پايداري هر كار اجتماعي منوط به يك شرط كامل و واحد است و آن مشاركت واحد مردم است و در اين راستا توانمندسازي زماني ارزشمند است و نتيجه دارد كه ما بتوانيم از افزايش سكونتگاه هاي غيررسمي جلوگيري كنيم.
معاون استاندار ايلام با اشاره به اينكه ساماندهي و رفع موانع و مشكلات سكونتگاه هاي غير رسمي و مناطق حاشيه شهرها بايد در اولويت قرار گيرد، گفت: احيا، نوسازي و ساماندهي بافت هاي فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي نيازمند اطلاع رساني و بيان نقاط ضعف و تهديدات اين مناطق به مردم است.
كلانتري اضافه كرد: بحث مشاركت مردم در همه مراحل تدوين، اجرا و ارزيابي بايد مدنظر قرار گيرد و در اين راستا اميداوريم با اين اولويت و نگاه اجتماعي بتوانيم اين موضوع را به نقطه مطلوب برسانيم.
معاون ساماندهي و بازآفريني شهري شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي ايران نيز در اين نشست برضرورت بازنگري شاخص هاي شناسايي بافت هاي فرسوده تاكيد كرد و گفت: با توجه به تخصصي كه در دانشگاه ايلام وجود دارد بايد زمينه همكاري دانشگاه و ستاد بازآفريني بيشتر شود و از طرح هاي تحقيقاتي، پژوهشي و پايانامه ها در مقاطع مختلف حمايت شود تا پشتوانه علمي سياست گذاري ها و اقداماتي كه براي رفع مشكلات شهري اتخاذ مي شود افزايش پيدا كند.
گفتني است در اين نشست تفاهم نامه اي در راستاي همكاري هاي مشترك، دانشگاه ايلام با شركت عمران و بهسازي شهري ايران با هدف ايجاد زمينه همكاري متقابل بين دانشگاه و شركت مادرتخصصي عمران بهسازي شهري ايران در زمينه هاي مطالعاتي، پژوهش هاي كاربردي، آموزشي و علمي با در نظر گرفتن كليه منابع و امكانات اعم از فني، نيروي انساني، اطلاعات، تجربه و تخصص منعقد شد.
تبادل نظر و همكاري پيرامون تعيين نيازهاي پژوهشي و كاربردي و اولويت بندي آنها، درج موضوعات پژوهشي و مطالعات شركت عمران و بهسازي در فهرست برنامه هاي دانشگاه، همكاري جهت انجام امور ترويجي به منظور بستر سازي و فرهنگ سازي امر بهسازي و نوسازي بافت هاي قديمي، فرسوده و ناكارآمد شهري و ... از جمله موضوعات اين تفاهم نامه بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار