استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی استان بویژه در حوزه اقتصادی خواست برنامه ریزی مدونی را بر تحقق صادرات 2 میلیارد دلاری كالاهای غیر نفتی از این استان در سال جاری تدوین كنند.
کد خبر: ۲۱۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 27 April 2016

استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی استان بویژه در حوزه اقتصادی خواست برنامه ریزی مدونی را بر تحقق صادرات 2 میلیارد دلاری كالاهای غیر نفتی از این استان در سال جاری تدوین كنند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در نشست كارگروه صادرات غیر نفتی این استان اظهار كرد: برنامه های اقتصادی امسال دولت در چارچوب اهداف شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل طراحی و اجرا می شوند و مدیران مجموعه های مختلف با تلاش و جدیت برش های استانی مجموعه خود را مشخص و بر اساس محورهای 12 گانه این برنامه اجرایی كنند.
وی افزود: باید از فرصت های ایجاد شده حداكثر استفاده را كرد و از منابع، سرمایه گذاری ها و امكانات موجود در جهت رونق اقتصادی و توسعه صادرات به صورت بهینه بهره ببریم.
استاندار ایلام خواستار تحرك بخشی بیشتر مدیران ارگان های اجرایی برای نقش آفرینی در حوزه اقتصاد صادرات محور شد و تاكید كرد: با تلاش و مشاركت جمعی می توان زمینه را برای توسعه صادرات در استان مهیا كرد و می طلبد همه دستگاه ها پای كار باشند.
مروارید برقراری ارتباط مستمر با اتاق های بازرگانی سایر استان ها و استفاده از تجارب آنها در توسعه مناسبات بازرگانی با كشور عراق را در این زمینه حائز اهمیت دانست.
وی اضافه كرد: با توجه به توافقات با طرف عراقی به منظور راه اندازی مرز چیلات در صورت تحقق این امر و فراهم آوردن امكانات زیرساختی در این نقطه امكان رسیدن به صادرات 2 میلیارد دلاری كالاهای غیرنفتی در استان میسر است.
استاندار ایلام همچنین استفاده از فضای مجازی برای آشنایی بیشتر با بازار صادراتی كشور عراق و تامین كالاهای مورد نیاز این كشور را در توسعه صادرات از مرزهای استان تعیین كننده ارزبای كرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست تاكید كرد: دو كار برای توسعه صادرات كالا های غیر نفتی در این استان باید صورت گیرد كه یكی در كوتاه مدت باید وضعیت موجود ساماندهی شود و دوم در بلند مدت به دنبال راه اندازی مرزهای چیلات و شهابی باشیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار