درصورت آماده شدن امکانات رفاهی
مرز چیلات در شهرستان دهلران از اهمیت زیادی در زمینه توسعه شهرستان دهلران واستان ایلام برخوردار است ،از طرفی این مرز میتواند در تسهیل تردد زائرین اربعین حسینی مثمر ثمر واقع شود از این رو مصمم هستیم قبل از اربعین سالجاری امکانات رفاهی نظیر جاده دسترسی ،آب وبرق این بازارچه آماده شود.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 21 July 2016
استاندار ایلام به اتفاق جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان صبح امروز از مرز چیلات در شهرستان دهلران بازدید به عمل آوردند.

به گزارش تابناک ایلام،محمد رضا مروارید در حاشیه بازدید از مرز چیلات در شهرستان مرزی دهلران اظهار کرد:با توجه به اینکه مراحل مقدماتی برای تصویب وشناخته شدن این مرز بعنوان یک مرز بین المللی آماده شده است ،بزودی طزح آن جهت تصویب به هیات دولت تقدیم خواهد شد.

استاندار ایلام افزود:مرز چیلات در شهرستان دهلران از اهمیت زیادی در زمینه توسعه شهرستان دهلران واستان ایلام برخوردار است ،از طرفی این مرز میتواند در تسهیل تردد زائرین اربعین حسینی مثمر ثمر واقع شود از این رو مصمم هستیم قبل از اربعین سالجاری امکانات رفاهی نظیر جاده دسترسی ،آب وبرق این بازارچه آماده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه بتوانیم تا اربعین امکانات فوق را در این مرز فراهم نماییم ،قطعا در اربعین امسال از ظرفیت این مرز  بعنوان مرز موقت بمنظور تردد زائرین اربعین حسینی استفاده خواهد شد

همچنین استاندار ایلام در بازدید از سد مخزنی میمه در شهرستان دهلران گفت:این پروژه درسال 92 بدلیل عدم تخصیص اعتبار تعطیل شد ،ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید نظر به اهمیت ونقشی که  این سد در شکوفایی منطقه می تواند داشته باشد ،مجددا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد:در حال حاضر این پروژه مهم از 38درصد پیشرفت فیزیکی  برخورداراست ودر صورت بهره برداری ،بیش از 6هزار وپانصد هکتار از اراضی دیم پایین دستی را آبیاری خواهدنمود واین موضوع می تواند زمینه رونق کشاورزی وشکوفایی اقتصادی این منطقه را بدنبال داشته باشد.

مروارید در ادامه گفت: خوشبختانه صندوق توسعه ملی درسال گذشته اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص داده است بنحویکه تاکنون از محل اعتبارات این صندوق بیش از 85میلیارد ریال هزینه شده است وپیش بینی می شود درسال جاری نیز اعتباری بالغ بر 50میلیارد ریال از محل اعتبارات این صندوق بمنظورتداوم عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یابد.

وی افزود:دولت اهمیت ویژه ای برای توسعه زیرساختهای شهرستان مرزی دهلران قایل است از این رو امسال از محل اعتبارات ملی وصندوق توسعه ملی اعتباری بالغ بر 1000میلیارد ریال در حوزه آب این شهرستان اختصاص داده خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار