گلایه مدیر کل آموزش و پرورش از شهرداری های ایلام؛
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از پایین بودن و جذب نشدن سهم آموزش و پرورش از درآمدهای شهرداری های این استان گلایه کرد و گفت: این مساله موجب نقیصه در اجرای برخی برنامه ها شده است.
کد خبر: ۲۷۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 16 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی بیرانوند با ذکر اینکه 99 درصد اعتبار این سازمان برای پرداخت حقوق و تنها یک درصد اعتبار برای سایر فعالیت های آموزشی و فرهنگی مدارس اختصاص یافته افزود: دیگر موارد اعتباری مورد نیاز به محل درآمدهای آموزش و پرورش احاله شده است .

وی مجموع درآمد سال گذشته آموزش و پرورش ایلام از محل ماده 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش که شهرداری ها را مکلف به پرداخت آن کرده 2 میلیارد ریال عنوان کردو گفت امسال میزان جذب به نسبت همین مبلغ کم نیز محقق نشده است.

وی گفت: با توجه به مبلغ درآمد سال گذشته می بایست شهرداری تاکنون حداقل 500میلیون ریال از درآمد را به اموزش و پرورش پرداخت می کردند درحالیکه ازاین نسبت تاکنون تنها 100میلیون ریال دریافت شده است.

وی افزود: کاهش درآمد در حدی بوده که ادارات آموزش و پرورش برخی شهرستان های استان امسال تنها 100هزار ریال از شهرداری ها جذب کرده اند.

وی خواستار همکاری شهرداری های استان برای پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل درآمدها برای اجرای برنامه های مختلف آموزشی در مدارس این استان برای سال تحصیلی 95-96 شد.

وی گفت: جذب نشدن درامدهای عمومی پیش بینی شده در قانون موجب اختلال وکاستی در انجام وظایف و پرداخت هزینه های این محل می شود.

بیرانوند گفت: هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان ساکن در مناطق روستایی و صعب العبور از جمله مواردی است که باید از محل درآمدهای آموزش و پرورش پرداخت شود.
100هزار دانش اموز در سال تحصیلی گذشته در استان ایلام در مقاطع مختلف تحصیل کرده اند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار