مدیرکل گمرگ استان ایلام از رشد پنج درصدی صادرات کالا به کشور عراق در 6 ماه گذشته از مرز بین المللی مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد
کد خبر: ۳۰۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 02 October 2016
مدیرکل گمرگ استان ایلام گفت: در این مدت 290 میلیون و 509 هزار و 78 دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛  محسن مصطفایی روز یکشنبه اظهار کرد: این میزان کالای صادر شده از استان به کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 34 درصد کاهش دارد که نشان دهنده افزایش کیفیت کالا و ارتقا پایه های صادراتی است.

وی افزود: بدون احتساب صادرات گمرک استان، 809 میلیون و 896 هزار دلار کالا مربوط به دیگر گمرک های استان های کشور نیز در این مدت از این مرز مهران به عراق صادر شد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، حدود 124 درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرگ استان ایلام یادآور شد: در مجموع می توان گفت صادرات استان ایلام و خروجی کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور در مدت یاد شده از مرز مهران بیش از یک میلیارد و 100 میلیون و 404 هزار و 748 دلار بوده که این میزان به نسبت سال مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 9 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 71 درصد رشد داشته است.

مصطفایی عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان کالای صادراتی مربوط به سیمان و محصولات کشاورزی است.

مصطفایی همچنین عمده اقلام صادراتی استان ایلام به خارج از کشور را سیمان، محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، نوشابه و مصالح ساختمانی(سنگ و موزاییک) عنوان کرد.

روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار