معاون شهرک‌های صنعتی کشور در ایلام:
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شهرک‌های صنعتی کشور در ایلام گفت: هیچ گونه طرح توسعه کمی شهرک‌های صنعتی در کشور را در دستور کار نداریم.
کد خبر: ۷۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 09 August 2015

به گزارش تابناک ایلام ، فرشاد مقیمی صبح امروز در نشست ستاد تسهیلات سرمایه‌گذاری در استان ایلام، اظهار داشت: هیچ‌گونه طرح توسعه کمی شهرک‌های صنعتی در کشور را در دستور کار نداریم.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته 260 ناحیه و شهرک صنعتی در سفرهای استانی مصوب شدند، افزود: باید اعلام کنیم که این 260 ناحیه و شهرک صنعتی مطالعه ندارد و 15 مورد آنها نیز لغو شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شهرک‌های صنعتی کشور در ایلام عنوان کرد: 758 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است.

وی افزود: از این تعداد 106 شهرک و ناحیه صنعتی 80 درصد منابع شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی را تأمین می‌کند، یعنی هزینه‌های 600 ناحیه را ما تقبل می‌کنیم که بخشی از آن نیز از دولت گرفته می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: از تعداد کل شهرک‌های صنعتی که در کشور فعال هستند، 159 مورد در مرحله‌ای است که سرمایه‌گذار در آن در حال فعالیت است و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

وی با اشاره به تعاملاتی که بین شهرک‌های صنعتی و محیط‌زیست وجود دارد، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌ها برای این احداث می‌شود که به محیط‌زیست آسیب وارد نشود که بتوان از تصفیه آب برای آبیاری محیط‌زیست استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شهرک‌های صنعتی کشور در ایلام با اشاره به وجود برخی از مشکلات در راستای ثبت درخواست‌های شهرک‌های صنعتی توسط محیط‌ زیست، تصریح کرد: رایزنی‌هایی را نیز با محیط‌ زیست انجام داده‌ایم که مشکلات برطرف شود.

وی گفت: صنعت شرایط ویژه‌ای دارد و حدود 40 درصد صنایعی که متوقف یا زیر ظرفیت فعالیت می‌کنند، برای انجام برخی از فعالیت‌های خود مشکل‌ دارند و برخی از واحدها برای کارهای مربوط به محیط‌ زیست دچار مشکل می‌شوند.

مقیمی عنوان کرد: رویکرد ما همیشه در حمایت از بخش صنعت و کاهش هزینه‌ها بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار