کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با هسته سرد وارد استان شده و هوای استان را تحت تاثیر ناپایداری خود قرار می دهد که وزش باد شدید و افت محسوس دمای هوا از پیامدهای این سامانه است.
کد خبر: ۸۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 08 February 2020

ساسان رستمی  اظهار داشت: فعالیت این سامانه با بارش های پراکنده شروع می شود و این بارش ها تا ساعاتی از امروز شنبه ادامه دارد.

وی افزود: پتانسیل بارشی این سیستم از لحاظ اما نکته مهم افت محسوس دمای هوا در پی ورود این سامانه است. حجم و قدرت نزولات جوی زیاد چشمگیر نیست

رستمی یادآور شد: دامنه پراکنش بارش ها کل استان را در برمی گیرد که البته بارندگی در نقاط سردسیر و شمال استان همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

وی اضافه کرد: دمای هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری  به پنج تا ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش محسوس می یابد که اوج سرما در روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و یخبندان صبخگاهی رخ خواهد داد.

وی گفت: همچنین با توجه به وزش باد شدید در منطقه احتمال شکل گیری گرد و غبار دور از انتطار نیست هر چند با بررسی نقشه های ماهواره ای هنوز هیچ توده ای در کانون های گرد و غبار عراق یا داخل خاک ایلام شکل نگرفته است.

رستمی از عموم مشترکان گاز و برق خواست: با توجه به وجود هسته سرد بارشی نسبت به مدیریت مصرف حامل های انرژی اهتمام داشته باشند و رانندگان نیز هنگام عبور از جاده های کوهستانی قبل از سفر از سلامت سیستم های گرمایشی خودرو خود اطمینان حاصل کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار