کد خبر: ۹۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 17 September 2015
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره شهر گفت: نبود شغل و بیکاری یکی از عوامل گرایش جوان «دره شهر» به اعتیاد است.

به گزارش تابناک ایلام،علی ادیبی فیروجایی گفت: دادستانی دره شهر به صورت جدی با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد قانونی می کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر مربوط به قشر خاصی از جامعه و یا کسانی که دچار فقرمالی هستند، نیست و خیلی از افراد که بضاعت مالی هم دارند درگیر مواد مخدر بوده که علت آن مشکل فرهنگی و ناآگاهی از عواقب بعد از اعتیاد است.

وی اظهار داشت: عملکرد دستگاه های فرهنگی باید به گونه ای باشد که خانواده ها را نسبت به این مسئله مهم آگاه کنند چراکه مواد مخدر به عنوان یک آفت در جامعه ما روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه بیشتر جوانان درگیر آن می شوند.

ادیبی فیروجایی عنوان کرد: با توجه به رشد روز افزون مشکلات اجتماعی در جامعه امروز پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و تولیدکنندگان به صورت جدی در دستور کار قوه قضاییه قرارگرفته که به تبع آن نیز دادستانی شهرستان دره شهر هم با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان دره شهر با توجه به همجواری با استان لرستان باعث شده که عمده مواد مخدر از این طریق وارد شهرستان شود که دادستانی دربرخورد با متخلفان و توزیع کنندگان مواد مخدر به صورت جدی عمل می کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره شهر افرود: نقش خانواده ها در راستای کنترل فرزندان خود به خصوص نسل جوان بسیار مهم است که در این راستا خانواده ها باید توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه یکی از عوامل گرایش جوان در شهرستان دره شهر نبود اشتغال است که باید در راستای ایجاد شغل و اشتغال جوانان، مسئولان شهرستان به صورت ویژه چاره اندیشی کنند.

ادیبی فیروزجایی تصریح کرد: متاسفانه امروز بیشترین مشکلات خانوادگی و طلاق در جامعه و به خصوص شهرستان دره شهر مرتبط با مواد مخدر است که کانون خانواده ها را هدف قرارداده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دره شهر گفت: باتوجه به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تقویت کانونها و تشکلهای دانش آموزی و دانشجویی برای مقابله مؤثر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص موادر مخدر می تواند نقش مهمی در شهرستان ایجاد کنند که امیدواریم مسئولان شهرستان در این راستا برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ممکن است در خانواده فردی به طور ناخواسته روی به مواد مخدر آورده باشد که در اینجا خانواده ها باید برای حل مشکل آن به صورت جدی وارد عمل شوند و با معرفی آن به کمپ های ترک اعتیاد در راستای بازگرداندن فرزندان خود به جامعه و خانواده وارد عمل شوند.

ادیبی فیروزجایی عنوان کرد: شادابی و نشاط و غنی سازی اوقات فراغت با هدف پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی می تواند نقش موثری داشته باشد که می طلبد مسئولان شهرستان در این راستا نیز وارد عمل شوند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار