کد خبر: ۱۱۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 13 October 2015

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: توسعه روستایی اولویت اول دولت تدبیر و امید است که در این راستا همکاری و همیاری دهیاران و مردم برای مشارکت در توسعه روستاها یک عامل کلیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، مهندس «شاپور پولادی» در مراسم واگذاری 37 خودرو سبک و نیمه سنگین به دهیاران که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه روستاها دارد در دو سال اخیر روز ملی روستا با حضور رئیس‌جمهور و وزرا برگزارشده که نشان از اهتمام دولت تدبیر و امید برای توسعه روستایی بالأخص مناطق محروم دارد.

وی افزود: افزایش سطح رفاه روستائیان و ایجاد اشتغال بر اساس مؤلفه‌های سنتی روستاها که در دستور کار دولت قرار دارد می‌تواند در توسعه روستاها مؤثر باشد به‌طوری‌که از روند بی‌رویه مهاجرت بهشهرها و گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌نماید.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با تأکید بر روحیه همکاری و توسعه فرهنگ مشارکت در روستاها گفت: روستائیان باید در قالب تعاونی و به‌صورت جمعی در امور روستا دخالت کنند تا زمینه درآمدزایی و اشتغال در روستا فراهم شود.

پولادی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد در روستاهای محروم و امسال بیش از 3 هزار و500 میلیارد ریال در روستاهای محروم و مرزی هزینه شده است که باعث رونق کشاورزی و نشاط در روستاها شده است، تصریح کرد: دولت در تلاش است تا سطح خدمات در شهرها و روستاها را به‌صورت برابر و یکسان ارائه و در بحث ارزش‌افزوده به روستاها توجه داشته و توانسته است امکانات بالقوه را بالفعل کند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار