کد خبر: ۱۱۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 14 October 2015

استاندار ایلام در مراسم اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان ایلام بر تلاش مسئولان برای بهره‌مندی مردم از هنر تئاتر تاکید کرد.

به گزارش تابناک ایلام، «محمدرضا مروارید» در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استان ایلام اظهار کرد: تداوم جشنواره تئاتر در 29 سال نشان از تلاش و همت مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و از طرفی ریشه‌داری هنر بویژه هنر تئاتر در استان دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه هنر بر روح انسان تاثیرات شگرفی می‌گذارد، ادامه داد: بازیگر در سینما به ایفای نقش در مقابل دوربین و چندین نفر محدود می‌پردازد و اشتباهات وی قابل تکرار است اما بازیگر تئاتر این چنین نیست و باید به صورت زنده و جلوی چشم مخاطبان بازی کرده و کوچک‌ترین اشتباه آنان از چشم تماشاگر پنهان نمی‌ماند همین امر نیز گواه بر سختی کار بازیگر در هنر تئاتر است.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر با موسیقی همراهی دیرینه داشته و پایه‌گذار هنرهای دیگر بویژه سینما نیز بوده است، افزود: با توجه به بازیگران قوی و مقام‌آور استان با همت مسئولان می‌توان ایلام را به عنوان قطب فرهنگی معرفی کنیم. چرا که قشر خاصی از هنرمندان با اجرای تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و تعزیه توانمندی‌های استان را در این عرصه نمایش داده‌اند و از طریق این هنر، دردها و مشکلات را مطرح و حتی درمان را نیز ارایه می‌دهند.

مروارید بر مشکلات بیمه‌ایی و مالی هنرمندان تئاتر تاکید کرد و افزود: هنر تئاتر، هنری پول‌ساز نیست اما با تولید فکر و اندیشه به زندگی هنرمند تبدیل می‌شود و بر مسئولان واجب است برای بهره‌مندی مردم جامعه از هنر تاثیرگذار تئاتر در حد توان کمک کرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار