مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: باران‌های بهاری در نواحی شمالی استان باعث عملکرد بالا در مزارع گندم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 27 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر حجت عارف اظهار کرد: باران‌های بهاری در اریبهشت امسال با شدت زیاد در تمامی حوزه‌های استان ایلام اعم از شهرستان‌های جنوبی شامل شهرستان‌های دهلران، مهران، آبدانان و دره‌شهر و همچنین شهرستان‌های شمالی استان را در برگرفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در شهرستان‌های جنوبی به‌ویژه شهرستان دهلران شدت بارش‌ها بیشتر بود و با توجه به برداشت محصولات پاییزه گندم و کلزا در این شهرستان‌ها (مهران و دهلران) شاهد خسارتی به مزارع گندم و کلزا در این شهرستان‌ها بودیم.

این مسئول در خصوص نحوه وارد شدن خسارت به مزارع کشاورزی ادامه داد: خسارت در مزارع به‌صورت خوابیدگی یا ورس شدن، ریزش دانه و با توجه به زمان طولانی بارش‌ها در برخی مناطق بحث جوانه‌زدن بذور در خوشه‌ها که این امر باعث کاهش کیفی گندم خواهد شد، با وجود خسارت‌ها، امسال در نواحی جنوبی برداشت در سطح بالایی انجام شد.

وی افزود: در مناطق شمالی استان، مزارع گندم در مرحله پر کردن دانه و مرحله خمیری هستند و این بارش‌ها باعث حصول عملکرد بالا در مزارع خواهد شد به شرط آنکه به موقع با عوامل خسارت‌زای گیاهی بویژه بیماری‌های برگی مانند زنگ زرد مبارزه شود.

گندم در مزارع جنوبی استان در حال درو و برداشت و در مزارع شمال استان هنوز به مرحله برداشت نرسیده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار