مدیرکل منابع طبیعی؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت :بیش از ۸۴ نقطه بحرانی آتش سوزی در مناطق مختلف استان توسط عوامل منابع طبیعی استان شناسایی و اقدمات لازم در این مناطق در جهت جلوگیری از حریق های احتمالی صورت گرفته است .
کد خبر: ۱۱۶۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ 29 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ یاسم خانمحمدیان در همایش قرارگاه سلام که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام ، معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران و جمعی از مدیران کل و سازمان های مردم نهاد در محل فرمانداری ویژه شهرستان دهلران برگزار شد ، گفت : براساس داده های ماهواره ای در 20سال گذشته 2هزار 500حریق در عرصه های منابع طبیعی استان اتفاق افتاده است و این 84نطقه بحرانی شناسایی شده اند.

وی افزود : منابع طبیعی نه تنها به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: بارندگی های سال جاری باعث افزایش رویش گیاهان در مراتع و جنگل های استان ایلام شده است .

وی با اشاره به اینکه جلسه ستاد مدیرت بحران با مو ضوع حریق در تمام شهرستان های استان تشکیل شده است عنوان کرد در مرکز استان این جلسه با ریاست استاندارمحترم و در شهرستان ها با حضور فرمانداران تشکیل و موصوبات نیز در راستا تدوین شده است .

خانمحمدیان با اشاره به اینکه 450هزار هکتار از ارضی ملی استان مستعد حریق و بحرانی هستند گفت : ما باید اقدمات پیشگیرانه در راستای پیشگیری از حریق در این 450هزار هکتار انجام بدهیم که منابع طبیعی استان به تنهایی قادر به این کار نیست و نیازمند مشارکت همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و اقشار مختلف مردم است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : در راستای کنترل مناطق بحرانی از ظرفیت عشایرهم استفاده کردیم
وی به ایجاد آتش بر در اراضی جنگلی و مرتعی استان اشاره کرد گفت : امسال یک هزار کیلومترآتش بُر در پارک ها ، مناطق جنگلی ، مسیر های موصلاتی استان در جهت پیشگیری از حریق های احتمالی ایجاد شده است .

خانمحمدیان به نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد؛ بیان داشت : انتظار می رود که برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، دهیاران و شورای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی به منابع طبیعی کمک کنند.

وی ادامه داد : منابع طبیعی جنگل بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع است لذا حفظ، صیانت و نگهداری از منابع طبیعی و استفاده و بهره برداری اصولی و علمی از این منابع بسیارپراهمیت است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار