روز گذشته حساب منسوب به علی شمخانی، دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی و مشاور سیاسی رهبری در شبکه ایکس (توئیتر) پستی منتشر کرد که برخی آن را به عنوان اعلام حضور غیررسمی در انتخابات پیش رو قلمداد کردند.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸ 31 May 2024

به گزارش تابناک، روزنامه هم‌میهن نوشت: صبح امروز روند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز می‌شود. این ثبت‌نام یک بازه زمانی پنج‌روزه دارد و تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. گمانه‌زنی‌ها و چانه‌زنی‌های گروه‌های سیاسی برای مشارکت در انتخابات و معرفی نامزدهای مورد حمایت نیز طی این چند روز به اوج می‌رسد.

 روز گذشته خبرگزاری برنا – وابسته به وزارت ورزش و جوانان – مدعی تصمیم علی لاریجانی برای ثبت‌نام در انتخابات شد. این خبرگزاری نوشت: «طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده، علی لاریجانی تصمیم نهایی خود را برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گرفته و در این انتخابات ثبت‌نام خواهد کرد. در روزهای گذشته خبرهای متعددی مبنی بر مشورت لاریجانی با مشاورین خود و همچنین مذاکره در سطوح بالا برای حضور در انتخابات منتشر شده بود.»

مرورگر شما از ویدیو پلیر HTML پشتیبانی نمی‌کند :(
 
 

قیمت روز آهن آلات فقط با یک تماس از آهن پرایس

استعلام قیمت
 

تا زمان تنظیم این گزارش، دفتر علی لاریجانی واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است. دفتر رئیس سابق مجلس پیش از این اعلام کرده بود که اخبار مربوط به شرکت یا عدم شرکت علی لاریجانی در انتخابات پیش رو، صرفاً از طریق حساب‌های رسمی این چهره سیاسی اعلام خواهد شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره صالحی

روز گذشته خبرگزاری دولتی برنا – وابسته به وزارت ورزش و جوانان – خبر داد که علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه اسبق کشورمان برای شرکت در انتخابات داوطلب خواهد شد.

اما به فاصله چند ساعت از انتشار این خبر، سارا معصومی، خبرنگار حوزه دیپلماسی در توئیتر خود نوشت: «براساس گفت‌وگویی که با علی‌اکبر صالحی داشتم، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در حال حاضر به‌منظور شرکت در یک اجلاس بین‌المللی در مسکو، پایتخت روسیه است. به نظر می‌رسد او هنوز در مورد شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته است.»

صدر: تصمیم نهایی را نگرفته‌ام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور سیدمحمد خاتمی روز گذشته با تسنیم گفت‌وگو کرد و از تردید فعلی خود خبر داده است. سیدمحمد صدر گفت: «من با آقای خاتمی دیدار کردم تا درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری با ایشان مشورت کنم؛ آقای خاتمی گفتند که نظرشان مثبت است و از من خواستند برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا نظر مثبت خاتمی کفایت می‌کند یا منتظر نظر جبهه اصلاحات خواهد ماند؟ اظهار داشت: «من خودم الان نمی‌دانم کاندیدا می‌شوم یا نه. چون تصمیم نهایی را نگرفته‌ام و فقط نظر آقای خاتمی را دریافت کرده‌ام. من قصد دارم با دیگر دوستان مشورت کنم و بعد از پایان مشورت‌ها، درباره کاندیداتوری تصمیم خواهم گرفت؛ تا دو سه روز آینده درباره کاندیداتوری جمع‌بندی‌ خواهم کرد اما اکنون واقعاً به هیچ تصمیمی نرسیده‌ام.»

حسین دهقان: بیکار نیستم

وزیر پیشین دفاع و رئیس فعلی بنیاد مستضعفان از جمله کسانی است که نامش در میان نامزدهای احتمالی قرار داشت. دهقان در انتخابات ۱۴۰۰ به نفع سیدابراهیم رئیسی انصراف داد.

دهقان در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد مستضعفان و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در پاسخ به ایلنا مبنی بر تمایلش به شرکت در انتخابات گفت: «الحمدلله آنقدر تعداد افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است که باید کم شود؛ فعلاً من بیکار نیستم.»

شمخانی توئیتری آمد

روز گذشته حساب منسوب به علی شمخانی، دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی و مشاور سیاسی رهبری در شبکه ایکس (توئیتر) پستی منتشر کرد که برخی آن را به عنوان اعلام حضور غیررسمی در انتخابات پیش رو قلمداد کردند.

در این پست آمده است: «در ۵۰۰ سال گذشته تاکنون هیچگاه ظرفیت‌های ژئوپلیتیک و توانمندی بازیگری  ایران در غرب آسیا به این میزان، مستعد قدرت‌سازی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی نبوده است. مهمترین اولویت رئیس‌جمهور آینده، تثبیت و تقویت این روند است.»

اعلام کاندیداتوری معاون سابق احمدی‌نژاد

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی که در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد عهده‌دار معاونت امور مجلس و سپس معاونت اجرای قانون اساسی بود، روز گذشته به‌طور رسمی ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را اعلام کرد.

میرتاج‌الدینی بعدها در زمره منتقدان احمدی‌نژاد قرار گرفت. او سابقه سه دوره عضویت مجلس را در کارنامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار