نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امروز به برکت خدمات شهید جمهور و دولت سیزدهم، جمهوری اسلامی بر کرسی عزت در دنیا نشسته و آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در برابر اقتدار جمهوری اسلامی، جرأت دادن زدن هم ندارند.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 02 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار عصر شنبه در آیین سنتی "چَمَر" به مناسب گرامیداشت یاد و نام شهید جمهور و شهدای خدمت در شهرک اسلامیه شهرستان مهران، با قدردانی از ایل بزرگ ملکشاهی در برگزاری این مراسم، اظهار کرد: ایل بزرگ ملکشاهی، سابقه درخشانی در انقلاب اسلامی، پاسداری از مرزها و حرکت در مسیر ولایت دارند که این امر برای همه روشن است.

وی به خدمات و اقدامات صادقانه خادم الرضا(ع) و خادم ملت شهید آیت الله رئیسی و شهدای همراه اشاره کرد و گفت: کسانی که عظمت خدمات این خدوم ملت را درک کرده‌اند، به محض دریافت خبر حادثه بالگرد، دست تضرع و دعا به درگاه الهی برای سلامتی سید محرومان برداشتند اما مشیت الهی این بود که برنامه‌های ماندگار شهید خدمت توسط خدمتگزاری دیگر ادامه پیدا کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های شهید آیت الله رئیسی برای جامعه ما ناشناخته است، ابراز کرد: اگر بخواهیم عظمت عملکرد دولت شهید رئیسی را ببینیم باید به این موضوع توجه کرد که ایشان در چه شرایطی به عرصه انتخابات سال ۱۴۰۰ ورود کرد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، شهید خدمت زمانی وارد عرصه و میدان انتخابات شد که خزانه کشور خالی، وضعیت اقتصادی نابسامان و شرایط جهانی با تحریم‌های ظالمانه به نفع کشور نبود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه اما سنت الهی بر این است که وقتی کسی برای خدا تلاش کند، برای او قدم بردارد، خداوند او را در مسیر هدایت خود قرار می‌دهد بیان کرد: کسانی که ایمان آورده، عمل صالح انجام می‌دهند، خداوند محبت آنها را در دل‌ها جای خواهد داد،مردم ایران اسلامی در آیین تشییع این شهید خدوم نشان دادند که قدردان خادم الرضا(ع) هستند چرا که خدماتش، خالص و برگرفته از جهاد بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز به برکت اقدامات شهید جمهور و دولت سیزدهم، صادارت نفت کشور که در حد صفر بود، به مرز ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است، امروز وضعیت جمهوری اسلامی هم از نظر اقتصادی و هم به لحاظ دیپلماسی خارجی، بر کرسی عزت در دنیا نشسته که آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در برابر اقتدار جمهوری اسلامی بغضی در سینه فرو برده‌اند و جرأت دادن زدن هم ندارند.

وی گفت: با توکل به خدا، تلاش و مجاهدت‌ها، ایمان این شهید با وجود همه تحریم‌های ظالمانه دشمن و نگاه کسانی که رفع مشکلات اقتصادی را به مذاکره گره زده بودند، امروز جمهوری اسلامی با عزت در جایگاهی قرار گرفته است که دشمن باید التماس کند با جمهوری اسلامی مذاکره کند و آثار و برکات مجاهدتهای این شهید برای کشور و مسلمانان افتخارآمیز شد.

امام جمعه ایلام گفت: با ولایت پذیری شهید جمهور، جمهوری اسلامی در معاهده‌های منطقه‌ای و جهانی شرکت کرد، با دنیا ارتباط برقرار کرد، صادرات جمهوری اسلامی ۲۰ درصد افزایش یافت، اقتدار جمهوری اسلامی به جایی رسید، وقتی کنسولگری ایران را در یک کشور دیگر مورد تهاجم قرار دادند، جمهوری اسلامی با اعلام و اطلاع قبلی اهداف از پیش تعیین شده را در رژیم اشغالگر قدس مورد اصابت قرار می‌دهد و آمریکا و اسرائیل و نظام سلطه کاری از پیش نبرده و نتوانستند کوچکترین عکس‌العمل را از خود بروز دهند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: قدرت دیپلماسی ایران اسلامی به جایی رسیده که در دل دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، شعار مرگ بر اسرائیل را با زبان فارسی سر می‌دهند و این نشان دهنده عظمت و اقتدار جمهور اسلامی است که مردم باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند و این عظمت و شکوه را بار دیگر در پای صندوق‌های رأی در هشتم تیرماه به دشمنان نظام و انقلاب نشان دهند.

وی به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و دانشجویان آمریکا اشاره کرد و گفت: نامه رهبری و پیام ایشان به جوانان آمریکا، خط مقاومت را فراتر از منطقه به دل آمریکا و اروپا کشاند و جبهه‌ای جدید به نام مقاومت در دنیا تشکیل داد و امروز به یمن انقلاب اسلامی و راه امام راحل، ایران اسلامی، امید مظلومان و مستضعفان جهان است./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار