مدیرکل کمیته امداد ایلام از تدارک بیش از ۷۰ کانون فرهنگی و تربیتی برای برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان مددجوی این استان در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ 16 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ ناصر مرادی‌پویانی  در همایش شناسایی هوش تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم مدارس تیزهوشان استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: در این کانون‌ها زمینه حضور حدود چهار هزار دانش‌آموز، دانشجو و خانواده‌های آنها فراهم شده است.

وی افزود: در این کانون‌ها که با همکاری آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود برنامه‌های گوناگونی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارت‌ها ، استعدادیابی ، رشته‌های گوناگون هنری، تقویت بنیه تحصیلی برای دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی، قرآن و معارف و همچنین حوزه اجتماعی و خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: این کانون‌ها از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز و تا پایان شهریورماه در بیش از ۷۰ کانون در ۱۵ شهرستان استان فعالیت خواهند کرد.

مرادی‌پویانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف خدمات فرهنگی و آموزشی مددجویان این استان شده است، گفت: امسال اعتبارات این حوزه بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین گفت: کمیته امداد دستگاهی است که علاوه بر اینکه در زمینه‌های گوناگون حمایتی و اشتغال‌آفرینی حضور برجسته و فعالی دارد در زمینه‌های تحصیلی و فرهنگی نیز خدمات این نهاد تأثیرگذار است.

علی درویشی بیان کرد: کمیته امداد و آموزش و پرورش در عرصه‌های گوناگون باهم همکاری داشته که محوریت این همکاری‌ها خدمت به قشر دانش‌آموزان نیازمند است.

وی فراهم کردن زمینه تحصیل برای همه دانش‌آموزان را دغدغه مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تلاش ما این است که با همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد این زمینه را فراهم کنیم که قشر دانش‌آموز به مدارج عالی تحصیلی دست پیدا کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار