فرماندار ویژه دهلران؛
فرماندار ویژه دهلران گفت : با بهره برداری از فاز اول این پروژه یکهزار هکتار از اراضی دیم شهرستان آبی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 13 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ لطیف صادقی  در جریان بازدید از ایستگاه پمپاژ برتش، بیان کرد: این ایستگاه پمپاژ، یکی از پروژه‌های مهم شهرستان دهلران است که بر روی رودخانه میمه طراحی و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ اجرای آن شروع شده است.

وی افزود : این پروژه در صورت تکمیل شدن ۲ هزار هکتار از اراضی منطقه برتش که به خانواده‌های ایثارگران و شهدا (۲۰۰ خانوار) واگذار شده را تحت پوشش قرار می‌دهد و نقش مهمی در تحول کشاورزی منطقه دارد.

صادقی با اشاره به اینکه برق رسانی به این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر به شرکت "پردازش آپادانا" به عنوان پیمانکار واگذار شده است، تصریح کرد: قسمت عمده کار انجام شده و پیش بینی می‌شود فاز اول این پروژه تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد : چهار هزار و ۸۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار گرفته است.

فرماندار دهلران تاکید کرد : اجرای شبکه‌ها در اراضی تحت پوشش این طرح، توسط جهاد کشاورزی انجام شده و در حال حاضر ۲۷ چاه به شبکه وصل است و یک هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است./ع

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: این طرح به صورت آبیاری تحت فشار کلاسیک ثابت اجرا و قسمتی از آن به صورت "سنترپیوت"( نوعی آبیاری بارانی سربار ) طراحی شده و به دلیل عدم تکمیل شبکه اصلی از طرف شرکت آب منطقه‌ای هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار