نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر ضرورت ارتقای آگاهی های عمومی مردم از مساله وقف در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 14 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر ضرورت ارتقای آگاهی های عمومی مردم از مساله وقف در جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در همایش یاوران وقف که در مجتمع فرهنگی لاله برگزار شد، اظهار کرد: وقف از برنامه های مهم مالی، اقتصادی و فرهنگی دین مبین اسلام است.
وی ادامه داد: توسعه این فریضه الهی به عنوان صدقه جاری و ذخیره آخرت از برنامه های مهم ائمه اطهار (ع) بود و برای ترویج و احیای آن بین مسلمانان تلاش های زیادی انجام گرفته است.
لطفی تاکید کرد: با توجه به تاکید دین اسلام و ائمه اطهار(ع) بر موضوع وقف، افرادی که دارای تمکن مالی مناسب هستند با وقف بخشی از اموال خود برای کمک به نیازمندان در اجر دنیوی و اخروی این کار خیر شریک شوند.
امام جمعه ایلام با اشاره به مشکل ازدواج و مسکن جوانان یادآور شد: افراد متمکن با وقف سرمایه های پاکی که در اختیار دارند می توانند بخش عمده ای از مشکلات امروز جوانان در بخش ازدواج و مسکن را حل کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام نیز در این آیین به کارکردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وقف اشاره کرد و ایجاد عدالت اجتماعی را مهمترین بازخورد وقف دانست که افراد ثروتمند با وقف بخشی از اموال به افراد مستمند موجب رفع فقر و محرومیت جامعه می شوند.
حجت الاسلام حسن شهیدی کمک به فقرا، مستمندان، کمک به افراد بی سرپرست، ساماندهی زندگی محرومان، رفع فاصله طبقاتی، همسان سازی زندگی مردم و رفاه اجتماعی را از مهمترین کارکردهای وقف برشمرد.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه فرهنگ وقف در سال های اخیر رشد داشته است ولی همچنان مهجور است و موقوفات منفعتی که چالشی را در جامعه کاهش دهند، اندک است.
شهیدی افزود: متاسفانه ایلام در ردیف استان های آخر کشور در حوزه وقف قرار دارد که در این زمینه با آگاهی سازی مردم، باید افراد خیر و نیکوکار بیشتر وارد این کار خبر خداپشندانه شوند.
در این همایش از 50 نفر از واقفان و هیات امنا مساجد و امامزادگان استان تجلیل شد. هفته آخر ماه صفر به عنوان وقف نامگذاری شده که برنامه های این مناسبت به علت فعالیت های مرتبط با تردد زائران اربعین به هفته اول ربیع الاول موکول شده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار