فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: پيشگيري از وقوع جرم از مباحث مهمي است که با تحقق آن مي‌توان شاهد کاهش جرائم، کاهش ورودي پرونده‌ها و کاهش جمعيت کيفري در جامعه بود.
کد خبر: ۱۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 14 February 2016

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: پيشگيري از وقوع جرم از مباحث مهمي است که با تحقق آن مي‌توان شاهد کاهش جرائم، کاهش ورودي پرونده‌ها و کاهش جمعيت کيفري در جامعه بود.

به گزارش تابناک ایلام؛سردار «علي دولتي»اظهار کرد:براي رسيدن به اين اهداف، راهکارهايي چون افزايش سرعت در رسيدگي به پرونده‌ها و نيز قاطعيت در اجراي مجازات به‌منظور کاهش اطاله دادرسي، انجام برنامه‌ريزي‌هاي منسجم و قابل‌اجرای فرهنگي و اجتماعي در سطح کلان جامعه بايد مورد تأکید قرار گيرند تا منشأ انواع جرائم عمدي و غيرعمدي در عرصه‌های مختلف شناسايي و حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه پليس و دستگاه قضايي حافظان نظم و امنيت و مجري عدالت هستند که در راستاي اهداف نظام و در جهت تأمین نظم و برقراري امنيت و حصول عدالت در سطح جامعه می‌کوشند.

دولتي تصريح کرد: پليس به‌عنوان ناظم اجتماعي در محيطي كه احترام و توسل به قانون در رأس امور قرار گيرد، مقابله با هنجارشكني برايش آسان‌تر خواهد بود.

وي بابیان اينکه همه در پيشگيري از جرم در جامعه سهيم هستند افزود: براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد و بسيج اجتماعي لازم و ضروري است.

فرمانده انتظامي استان ايلام به نقش کارگاه‌های آموزشي اشاره کرد و گفت: افزايش سطح اطلاعات مسئولان مي‌تواند زمينه‌هاي وقوع جرم و بزهکاري‌هاي اجتماعي را به‌صورت علمي در سطح جامعه کاهش دهد.

دولتي با اشاره به نقش مهم مردم در شکل‌گيري ساختارهاي فرهنگي و دستيابي به اهداف پيشگيري از وقوع جرم، گفت: تجربه نشان داده هر کاري از مردم آغاز نشود، ابتر و بدون نتيجه خواهد ماند و به همين سبب نهادينه‌سازي امور بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي انجام شود./ف

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار