استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید رسیدگی متوازن به تمامی استان ها و رعایت اصل توازن منطقه را از رئوس برنامه های خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۸۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 17 February 2016
 استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید رسیدگی متوازن به تمامی استان ها و رعایت اصل توازن منطقه را از رئوس برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در نشستی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: موضوع اشتغال و توسعه متوازن در طول سال های پس از پیروزی انقلاب همواره مورد تاکید دولت ها بوده و با تشکیل دفتر مناطق محروم این موضوع دنبال می شد ولی در طول دولت های نهم و دهم به حاشیه رانده شد.

وی افزود: با تشکیل معاونت توسعه مناطق روستایی و محروم ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید این موضوع دوباره احیا شد که امیدواریم روند توسعه این مناطق در این دوره شتاب دو چندانی بگیرد.

استاندار ایلام یادآور شد: امروز نیازهای روستاییان با گذشته متفاوت است چرا که قبلا مسائلی همچون راه و بهداشت برای ساکنان این مناطق اهمیت داشت ولی اکنون توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت به یکی از نیازهای اساسی روستاییان تبدیل شده است.

مروارید با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای توسعه مناطق محروم و روستایی تاکید کرد: معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری هم اکنون طرح های پخته تری را به منظور اجرای طرح های مشارکتی در روستاها دنبال می کند که در صورت چکش کاری و رفع نواقص می تواند در اشتغالزایی و بهبود شرایط رفاهی و ماندگاری روستاییان مثمرثمر باشد.

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: 223 طرح مشارکتی و غیرمشارکتی به دبیرخانه این ستاد در استان ایلام ارسال شده که از این تعداد 93 طرح در مناطق محروم است.
شاپور پولادی افزود: 13 طرح از این تعداد در حوزه طرح های مشارکتی با سرمایه گذاری 490 میلیارد ریالی و 85 طرح نیز غیر مشارکتی با سرمایه گذاری یک هزار و 100 میلیارد ریال، اجرایی می شود./م


 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار