رئيس پليس راه استان با بيان اينکه روزانه سفرهاي متنوع و پرحجم با وسايل نقليه ناهمگون به جاده ايلام مهران تحميل مي شود ،گفت: اين محور داراي جاده اي کم عرض است که سنگيني بار بزرگراه را بردوش مي کشد.
کد خبر: ۱۹۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 01 March 2016

جاده اي کم عرض که سنگيني بار بزرگراه را بردوش مي کشد

رئيس پليس راه استان با بيان اينکه روزانه سفرهاي متنوع و پرحجم با وسايل نقليه ناهمگون به جاده ايلام مهران تحميل مي شود ،گفت: اين محور داراي جاده اي کم عرض است که سنگيني بار بزرگراه را بردوش مي کشد.

سرهنگ"محسن ناصري" در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:: اين محور علاوه بر بارترافيکي عادي و روزمره خود ميزبان بار ترافيکي سنگين ناشي از اکو توريسم بومي ، مرز بين المللي مهران و تردد زائران اربعين حسيني در زمانهاي مختلف است.

وي افزود: جاده ايلام - مهران ظرفيت و گنجايش اين حجم تردد را ندارد و زبان گوياي اين نارسايي حوادث ترافيکي تلخي است که هراز چند گاهي در اين محور روي مي دهد.

رئيس پليس راه استان ايلام تصريح کرد:اين حجم از خودروها بايد از يک بزرگراه ايمن عبور داده شوند و نه از يک جاده کم عرض و پرپيچ وخم که درحال تعمير است.

وي گفت: پروژه تعريض و دوبانده کردن اين محور در حال اجرا مي باشد اما تازمان تکميل آن رانندگان بايد با درک عميق تري نسبت به شرايط، وارد اين جاده شوند.

سرهنگ ناصري در پايان خاطرنشان کرد: در اين جاده بايد طور ديگري رانندگي کرد ،اين محور ظرفيتي براي ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غير مجاز و عجله و شتاب و حواس پرتي ندارد ، بي ترديد عبور از خطرات اين جاده نيازمند احتياط و صبرو حوصله بيشتري است ، با اين روش مي توان بر خطرات ناشي از نارساييها ي آن غلبه کرد.

برخورد قاطع پلیس دهلران با خرده فروشان مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در استان ایلام از دستگیری 6خرده فروش مواد افیونی خبر داد.

سرهنگ"سعید عالیپور"در گفت و گو با خبرنگار پلیس،اظهار داشت:در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی برای شهروندان و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز تعدادی از خرده فروشان مواد افیونی در برخی از نقاط شهر شناسایی شدند.

وی افزود:در این طرح تعداد 6نفر از خرده فروشان مواد مخدر که در حال بسته بندی مواد برای توزیع بودند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران تصریح کرد:در همین راستا مقادیری مواد مخدر ازا نواع تریاک ، هروئین،شیشه و حشیش از سوداگران مرگ کشف شد.

سرهنگ عالیپور با اشاره به اینکه پلیس با توجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال با اجرای طرح مختلف انتظامی به مخلان نظم و امنیت اجازه جولان نخواهد داد،گفت:متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دغدغه مددکاران اجتماعی باید حل آسیب های اجتماعی باشد

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر تدوین برنامه مدون برای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح استان گفت:دغذغه مددکاران اجتماعی در کلانتری ها باید حل آسیب های اجتماعی باشد.

سردار"علی دولتی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت:با ید به گونه ای عمل کرد که از موازی کاری دستگاهها در مقابله با آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی تدوین یک برنامه علمی مدون را در سطح استان ضروری دانست و گفت:تنها حرکت در مسیر مشخص مبتنی بر دانش روز می تواند فرهنگ جامعه را برای مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با تاکید بر اینکه نباید هر مساله اجتماعی را امنیتی کرد ،گفت:متاسفانه امروزه در جامعه برخی انتظار دارند که نیروی انتظامی از حوزه انتظامی و امنیتی وارد اینگونه موضوعات شود که این امر باعث می شود حل مسائلی که جنبه اجتماعی دارند در بین مردم امنیتی جلوه نمایند.

وی گفت:امروزه نیروی انتظامی در تمامی حوزه های اجتماعی راهکار علمی دارد و راه اندازی رده های تخصصی به موضوعات رویکرد علمی دارد.

سردار دولتی مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را از رده های موفق ناجا طی چند سال اخیر عنوان کرد و گفت:با استقرار مددکاران اجتماعی در کلانتری ها بسیاری از پرونده ها قبل از ورود به چرخه انتظامی به مصالحه انجامیده است.

وی مهمترین دغدغه مددکاران اجتماعی را حل آسیب های اجتماعی دانست و گفت:مددکار اجتماعی در مراحل رسیدگی به پرونده های افراد علاوه بر رعایت راز داری کامل،درمان های لازم را برای رفع ریشه ای علت یا علت های آسیب و مشکل ارائه نمایند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به استقرار مددکار اجتماعی در تمامی کلانتری ها در سطح استان اشاره کرد و گفت:از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 10هزار نفر از خدمات مرکز مشاوره و مددکاری در مرکز استان و شهرستان ها استفاده کرده اند.

وی خاطر نشان کرد:این مرکز علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه برگزاری جلسات مشاوره ای فعال در سطح مدارس،تهیه و توزیع بسته های آموزشی اقدامات خوبی انجام داده است.

سردار دولتی در پایان ابراز امیدواری کرد که با کیفیت بخشیدن به کار مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی روند پیشگپیری از آسیب های اجتماعی در سطح استان رشد داشته باد.

سارق موتورسيکلت هاي شهرستان بدره در دام پليس

فرمانده انتظامي شهرستان بدره در استان ايلام از دستگيري سارق موتور سيکلت و کشف 5 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"محمد محمدي"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت موتور سيکلت در سطح شهرستان با تشکيل قرارگاه پيشگيري از سرقت موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود:پس از چند روز کار اطلاعاتي و فعال کردن گشت هاي شبانه رد پاي سارق حرفه اي در اين پرونده باز شد.

فرمانده انتظامي شهرستا بدره خاطر نشان کرد:با پيگيري مداوم ماموران مخفيگاه سارق شناسايي و در يک عمليات موفق پليسي متهم دستگير شد.

سرهنگ محمدي تصريح کرد: با دستگيري اين فرد پرده از راز سرقت 5دستگاه موتور سيکلت در شهر بدره برداشته شد.

اين مقام انتظامي در پايان از رانندگان خواست ضريب اميتي وسايل نقليه خود را بالا برده و به هشدارهاي پيشگيرانه پليس توجه جدي داشته باشند تا مورد دستبرد سارقان قرار نگيرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار