دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان گفت: در تعرفه بیمه سال آینده برای دانش آموزان و عشایر تعرفه پایین آمده است.
کد خبر: ۱۹۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 05 March 2016
دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان گفت: در تعرفه بیمه سال آینده برای دانش آموزان و عشایر تعرفه پایین آمده است.

به گزارش تابناک ایلام؛"امیر عفراتی"، مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان، در مراسم تجلیل از باشگاه های برتر استان گفت: سازوکاری فراهم شده است که مراسم های تجلیل از باشگاههای برتر هرساله انجام گیرد و باشگاه هایی که به وزارت ورزش و جوانان و اداراه کل در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و همگانی کمک می کنند دیده شوند و از آنها تجلیل شود و با این روش آن باشگاه می تواند در سطح استان مطرح شود.

وی افزود: به همین منظور برای اهمیت بیشتر به توسعه کمی و کیفی باشگاه یک روز از هفته تربیت بدنی بنام باشگاه داری اختصاص پیدا کرده است که انشالله از سال آینده همزمان با سراسر کشور مراسمهای تجلیل از باشگاههای برتر در این روز برگزار خواهد شد.
عفراتی راه اندازی نرم‌افزار جامع کشوری برای باشگاه داران را از جمله اقدامات اولیه در زمان انتصاب خود عنوان کرد و تصریح کرد: با راه اندازی این نرم افزار اطلاعات باشگاه‌های مختلف سراسر کشوردر سامانه ثبت می شود وعلاوه بر دسترسی آسان مراجعین، باشگاه داران می توانند کارهای اداری خود را از طریق دفاتر پیشخوان انجام دهند و البته ارتباط باشگاه داران با اداره کل و وزارت بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ضمن این نرم افزار دارای قابلیت مکان یابی است و نشان می دهد در کدام منطقه تراکم باشگاه وجود دارد ویا اینکه در آن منطقه باشگاهی وجود ندارد به نوعی آمایش را برای افراد متقاضی تأسیس باشگاه ها ایجاد می کند که فرد متقاضی در جایی سرمایه گذاری کند که باشگاهی وجود ندارد و یا اینکه بر طبق آمایش اداره کل نیازمند مجوز رشته خاص در آن منطقه است.

دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: تاکنون اطلاعات نزدیک به 17هزار باشگاه ورزشی سراسر کشور با جزئیات در این سامانه وارد شده است و می‌توان برای آنها برنامه‌ریزی انجام داد.

عفراتی خاطرنشان کرد: علاوه براین نرم‌افزار دیگری در حال طراحی است که به نوعی ارتباط دوسویه بین ما و شما باشگاه‌داران ایجاد می‌کند و بحث نظارت بر باشگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

مشاور معاون وزیر علاوه بر تدوین شیوه نامه تشویقی برای باشگاهها که شامل همین مراسمهای تجلیل می شود، تدوین شیوه‌نامه انضباطی باشگاه‌ها از دیگر کارهای کمیسیون ماده پنج وزارت عنوان کرد و گفت: کمیسیون بدوی در استان‌ها تشکیل شده است و تخلفات باشگاه‌ها از طریق این کمیسیون پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر تشکیل اتحادیه باشگاه‌ها در استان‌های مختلف بیان کرد: هدف ما تشویق باشگاه داران به ایجاد اتحادیه صنفی است که کمک کمیسیون ماده 5 استانها را در امر نظارت و قیمت گذار یاری می کند.

عفراتی در خصوص بازنگری در اساسنامه تأسیس باشگاه ها گفت: کلیه رشته ها در فدراسیون که در حال حاضر شرایط عمومی باشگاه و فدراسیون دوچرخه سواری بررسی و تصویب در کارگروه تخصصی قرار گرفته است و به نوبت مابقی رشته ها نیز بررسی می شود.

وی افزود: لوایح و طرح هایی که در این مدت مورد تأیید هیئت دولت قرار گرفته حق پذیره باشگاه است و طرح معافیت یا کاهش ارزش افزوده در دستور کارکمیسیون ماده به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی است که کمیسیون دنبال می کند.
دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش وجوانان ادامه داد: با رایزنی ها بعمل آمده با فدارسیون پزشکی ورزشی از سال 95 به بعد بیمه بصورت 365 روزه صادر میشود بطوریکه هر فردی از زمانی که بیمه میشود تا 365 روز بعد از آن بیمه خواهد شد و اعتبار کارت بیمه با اتمام سال به پایان نمی رسد.
عفراتی با اعلام دو خبر خوب دیگر در این مراسم خاطرنشان کرد: در تعرفه بیمه سال آینده برای دانش آموزان و عشایر تعرفه پایین آمده است و افرادی که قصد احداث باشگاه دارند می توانند با همکاری ادارات کل و شهرداری برای درآمد زایی ده درصد از ملک خود را به تجاری اختصاص دهند چراکه هزینه های باشگاه ها بیشتر از مقدار درآمد آنها است./ف

منبع:آوای مهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار