رئیس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراقبت و كنترل دائمی به عنوان یكی از اصول مدیریتی اسلامی رمز رشد و پیشرفت تمامی افراد جامعه خصوصا دانشگاهیان است.
کد خبر: ۲۲۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 03 May 2016

رئیس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراقبت و كنترل دائمی به عنوان یكی از اصول مدیریتی اسلامی رمز رشد و پیشرفت تمامی افراد جامعه خصوصا دانشگاهیان است.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مسئولان استانی دفاتر تحقیق جذب هیات علمی استان های سراسر كشور در دانشگاه ایلام با بیان اینكه بدون كنترل و نظارت دائمی ممكن است دچار لغزش و خطا شویم، اظهار كرد: مسئولان دفاتر تحقیق باید همواره كنترل تصادفی و نمونه ای داشته باشند.

وی با تاكید بر اینكه اصل اسلامی مراقبت و نظارت دائمی اصلی مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: كنترل دائمی هزینه ها را كم و بهره وری و اعتماد عمومی را افزایش می دهد و هر نظامی كه از این اصل پیروی نكند، با شكست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: تابوی نظارت در دانشگاه ها باید شكسته شود و همه باید تلاش كنیم اجرای اصل نظارت نهادینه شده و به مفهوم پادگانی شدن دانشگاه ها تلقی نشود.

رئیس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی مسئولان و كاركنان دفاتر تحقیق باید امانتی را كه به آنها سپرده شده است، با بیطرفی حفظ كنند و از منافع شخص خود بگذرند تا بتوانند در مسیر صحیح حركت كنند.
حجت الاسلام رضوان طلب اضافه كرد: همه ما اعتقاد داریم خصوصیت مهم این نظام استواری آن بر اساس اصل ولایت فقیه است و سكوی آموزش دانشگاه باید از مسائل سیاسی و جناحی جدا شود.
وی با بیان اینكه گرایش سیاسی در جذب اعضای هیات علمی تاثیری ندارد و نباید فشارها از خارج دانشگاه تاثیرگذار باشد، یادآور شد: توكل بر خداوند و استقلال در رای باعث می شود در دست اندازها و مشكلات با تزلزل و خطا مواجه نشویم.

رئیس مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در عین حال در بررسی صلاحیت و پرونده متقاضیان نباید نگاه سلبی داشته باشیم و دنبال نقاط ضعف افراد بگردیم.

حجت الاسلام رضوان طلب تاكید كرد: باید از ارائه نظرات شخصی و بدون استناد خودداری شود و تمامی نظرات در خصوص صلاحیت افراد مستدل و با سند و مدرك باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه صحنه آزمون و خطا نیست و اگر در انتخاب استاد خطا كنیم ویرانه ای را ایجاد كرده ایم.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: ما دنبال استاد دانشگاهی هستیم با تمامی ویژگی های حرفه ای كه اصول اخلاقی و دینی نیز جزئی از این ویژگی هاست.

محمد علی اكبری اظهار كرد: كارگروه بررسی صلاحیت های علمی اعضای هیات علمی دانشگاه را مجموعه ای می دانیم كه وظیفه دانشمندگزینی را بر عهده دارد و ماهیت كار آن با گزینش دستگاه های اجرایی متفاوت است.

وی افزود: اعضای هیات های تحقیق جذب هیات علمی دانشكده های دانشگاه ایلام از شخصیت های برجسته تشكیل شده است و در گزینش افراد بر روی شاخص های حرفه ای استاد دانشگاه شدن تاكید می شود.

دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع كاردانی تا دكترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشكده زیرمجموعه دانشگاه رازی كرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد كه 40 هزار دانشجو در این مراكز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

روسا و معاونان دفاتر تحقیق جذب هیات علمی 29 استان كشور در این نشست حضور داشتند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار