فرماندار ایلام گفت:توسعه و توجه بیشتر به بهسازی زیرساخت‌های یادمانی در این شهرستان و جذب گردشگران و کاروان‌های راهیان نور ضرورت همه جانبه دارد.
کد خبر: ۲۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 03 July 2016
فرماندار ایلام گفت:توسعه و توجه بیشتر به بهسازی زیرساخت‌های یادمانی در این شهرستان و جذب گردشگران و کاروان‌های راهیان نور ضرورت همه جانبه دارد.

استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق در دوران دفاع مقدس جبهه میانی مقاومت و نبرد با دشمن بعثی محسوب می شد.


ثبت و تصویب پنج یادمان در مرزهای این استان در شهرستان‌های ایلام، مهران و دهلران به عنوان زیارتگاه و نماد اوردگاه های دوران دفاع مقدس سالانه پذیرای خیل عظیم زائران مشتاق است.

به گزارش تابناک ایلام؛ ناصر خوشخبر روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی یادمان شهدای گمنام شهرستان با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه اظهار کرد:
ساخت و توسعه این یادمان ها علاوه بر احیای یاد شهدا، زمینه آشنایی بیش از پیش نسل جوان با شخصیت آنان را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: توسعه و توجه بیشتر به بهسازی زیرساخت‌های یادمانی در این شهرستان و جذب گردشگران و کاروان‌های راهیان نور ضرورت همه جانبه دارد.

وی با اشاره به اینکه گفت: امسال برای یادمان شهید کشوری هم از محل اعتبارهای عمرانی نیز اعتباری برای احداث حسینیه و توسعه زیرساخت های مرتبط با آن در این نقطه در نظر گرفته شده است.

خوشخبر با اشاره به اعتبارات تخصیصی برای یادمان شهدای میمک افزود: امسال و از محل اعتبارهای تملک دارایی های سه میلیارد ریال برای توسعه و تقویت زیرساخت های یادمان شهدای میمک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: وظیفه ما در حال حاضر زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و انتقال این فرهنگ به عنوان یک ارزش به نسل جوان و نوجوان است.

فرماندار ایلام تاکید کرد: با توجه به بازدید زائران زیادی از یادمان های شهرستان و با نگاه جذب گردشگران مذهبی به این شهرستان باید توسعه و تقویت زیر ساخت های این یادمان ها برای رفاه کاروان های راهیان نور، زائران و مسافران به این شهرستان در دستور کار قرار گیرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار