معاون استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:دستگاه ها یا پیمانکاران با حجم کار کوچکتر هنوز نگاه سنتی خود در مورد دریافت مطالباتشان به صورت نقدی و ریالی حفظ کرده اند که باید رویکرد خود را به منظور بهره مندی از اعتبارهای اسناد خزانه اسلامی تغییر دهند.
کد خبر: ۳۳۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 29 November 2016
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه نحوه تامین اعتبار طرح های عمرانی از ریالی به اوراق اسناد خزانه اسلامی تغییر کرده گفت: دستگاه های اجرایی و پیمانکاران باید خود را با شرایط جدید وفق دهند تا امکان پرداخت بخشی از مطالبات آنها فراهم شود.


به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی روز سه شنبه اظهار کرد: تا این مرحله در مجموع 640 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به دستگاه ها اختصاص یافته که 480 میلیارد ریال آن در قالب اسناد خزانه اسلامی و تنها 150 میلیارد ریال آن به صورت نقدی است.
 
وی یادآور شد: مدل پرداخت اسناد خزانه اسلامی در طرح های ملی سررسید یکساله و در طرح های استانی سررسید 20 ام بهمن ماه سال جاری دارد و اولویت پرداخت آن از طرف دولت حتی از هزینه های جاری نیز بالاتر است.
 
وی تاکید کرد: اسناد خزانه اسلامی بر اساس سیاست های کلان اقتصادی کشور و با هدف کنترل نقدینگی و مهار تورم منتشر شده است و پیمانکاران خصوصا پیمانکاران بومی باید از این فرصت استفاده کنند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: پیمانکاران کلان و برخی از دستگاه های اجرایی استان از جمله راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، آب و فاضلاب شهری و روستایی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی از این فرصت استفاده کرده و از طریق اسناد خزانه اسلامی بخش قابل توجهی از مطالبات خود را دریافت کردند هر چند ظرفیت جذب بیش از این نیز وجود دارد.
 
پولادی اظهار کرد: اما دستگاه ها یا پیمانکاران با حجم کار کوچکتر هنوز نگاه سنتی خود در مورد دریافت مطالباتشان به صورت نقدی و ریالی حفظ کرده اند که باید رویکرد خود را به منظور بهره مندی از اعتبارهای اسناد خزانه اسلامی تغییر دهند.
 
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه هایی اجرایی باید پیمانکاران خود را در این زمینه توجیه کنند تا زمینه بهره مندی از اسناد خزانه اسلامی برای آنها فراهم شود زیرا ممکن است در آینده نیز خبری از نقدینگی نباشد و اعتبارهای عمرانی تنها در قالب این اسناد تخصیص داده شود.
 
وی یادآور شد: تا پیش از این اوراق اسناد خزانه اسلامی مازاد بر اعتبارهای عمرانی استانی بود و جذب آن نیز اختیاری بود اما امسال اعتبارها تنها در قالب این اسناد است و اعتبار به صورت ریالی وارد استان نخواهد شد.
 
پولادی تاکید کرد: این اسناد امکان جابجایی ندارد و نوع مدیریت و برنامه ریزی مدیران دستگاه ها و شهرداران در زمینه چگونگی و نحوه جذب این اوراق بسیار مهم است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مدیران و مسئولان مالی دستگاه های اجرایی امسال برای اولین بار است که با موضوع اوراق اسناد خزانه اسلامی مواجه می شوند بنابراین نیاز است در این زمینه کارگاه های آموزشی و توجیهی برای مسئولان مالی و مدیران دستگاه ها برگزار شود.
 
پولادی اضافه کرد: مدیران به طور قطع با ابهام و سوال در این زمینه مواجه می شوند بنابراین لازم است از طرف سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یک نفر کارشناس مسئول برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات فنی مدیران اجرایی تعیین شود.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر امسال در زمینه جذب این اوراق ضعیف عمل کنیم در سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، افزود: دستگاه هایی که توان جذب این اوراق را ندارند باید در سریع ترین زمان اعلام کنند تا در اختیار دستگاه های دیگر قرار گیرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار