وی افزود: بیش از 65 هزار دستگاه خودروی ناوگان باری بالای 35 سال عمر در کشور وجود دارد که در این خصوص یک برنامه ای از محل منابع شرکت نفت به تصویب شورای اقتصاد رسیده که امیدواریم در مرحله اول بتوانیم این تعداد ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم.
معاون وزیر راه ادامه داد: همچنین مقرر شد از محل صرفه جویی که در مصرف سوخت این ناوگان اتفاق می افتد شرکت نفت مبلغی را بعنوان یارانه سود وام پرداخت کند تا وامی را که سرمایه گذار برای نوسازی خودروی خود می گیرد با نرخ و سود کمتری باشد و بتواند اقساط خود را راحت تر پرداخت کند.
کشاورزیان یادآور شد: از محل منابع داخلی این سازمان هم عمدتا بر روی نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) متمرکز شده ایم و برای هرکدام از این ناوگان مختلف یک سقف وامی معادل 70 درصد قیمت در نظر گرفته شده که این میزان در ون 80، اتوبوس 350 و مینی بوس 120 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.
وی گفت: اگر بهره بانکی 25 درصد باشد تلاش می کنیم سرمایه گذار حداکثر 10 با 12 درصد از سود وام را بپردازد و مابقی از محل منابع داخلی این سازمان بعنوان کمک یارانه سود تسهیلات بانکی پرداخت شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نصب و تعویض علایم راهداری در جاده ها گفت: یکی از فعالیت های جاری سازمان راهداری تامین تابلوهای اطلاعاتی و هشدار دهنده است.
کشاورزیان تاکید کرد: سیاست سازمان راهداری این است که اعتبارات بر اساس اولویت ارتقای ایمنی هزینه شود که بخشی از این مهم شامل نصب تابلوها، خط کشی، اصلاح قوس ها، تقاطع، دو برگردان و استفاده از دوربین برای کنترل رفتار پرخطر و تقویت پاسگاه و پلیس راه ها است.
گفتنی است ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها روز پنجشنبه بمنظور بازدید از آخرین وضعیت بهسازی راه کربلا (ایلام - مهران) به استان ایلام سفر کرد.